ورود بیش از 21 هزار فقره پرونده به دادگاه عمومی ساری

رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان ساری از ورود بیش از 21 هزار فقره پرونده طی 5 ماه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش حرف آنلاین، رحیم پور کامی، در خصوص آمار ورودی پرونده های دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان ساری بیان داشت: 21 هزار 159 فقره پرونده در 5 ماه نخست سال […]

6167031_754

رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان ساری از ورود بیش از 21 هزار فقره پرونده طی 5 ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، رحیم پور کامی، در خصوص آمار ورودی پرونده های دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان ساری بیان داشت: 21 هزار 159 فقره پرونده در 5 ماه نخست سال جاری به محاکم مرکزاستان وارد شده و از این تعداد 20 هزارو 467 فقره پرونده مختومه شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه دادگستری مرکز استان نسبت به مدت مشابه سال 1396 با افزایش ورودی پرونده روبرو بوده است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با برنامه های که از سوی اداره کل دادگستری استان ابلاغ شده و برنامه ریزهای که از سوی این حوزه صورت گرفته با همکاری قضات و کارکنان اداری حجم پرونده ها در دادگستری شهرستان ساری را کاهش دهیم.

رحیم پور کامی با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده ها ناشی از آسیب های موجود در جامعه است افزود: این امر نشان دهنده این است که زمینه های آسیب در جامعه فراهم است و برای از بین بردن این زمینه ها همت تمام مسئولین استانی و کشوری را می طلبد و تنها ازعهده قوه قضاییه بر نمی آید.

وی اضافه کرد: همه باید با تعامل و همکاری در آگاه سازی جامعه نقش داشته باشیم و با ارائه راهکارهای لازم به کاهش آسیب های اجتماعی بپردازند.

این مقام قضایی در ادامه افزود: در 5 ماه سال جاری تعداد113 هزار و176 ابلاغ صادر شد که از این تعداد 84 هزارو 9736 ابلاغیه به صورت الکترونیکی بوده که این امر باعث کاهش اطاله دادرسی و تسریع فرایند دادرسی شده است که این امرنشان از نقش موثر ابلاغ الکترونیک در رسیدگی به پرونده‌های قضایی دارد.