والیبال بی خانه در مازندران

  در حالی از مازندران به‌عنوان مهد والیبال ایران یاد می‌شود که این استان همچنان در آرزوی ساخت خانه والیبال مانده است. این روزها والیبال مازندران سروسامان خوبی دارد وشاهد دعوت بازیکنان مازندرانی متعددی به تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان هستیم اما نبود خانه والیبال، ورزشکاران این رشته را رنج می‌دهد. سال‌هاست که در […]

 

در حالی از مازندران به‌عنوان مهد والیبال ایران یاد می‌شود که این استان همچنان در آرزوی ساخت خانه والیبال مانده است. این روزها والیبال مازندران سروسامان خوبی دارد وشاهد دعوت بازیکنان مازندرانی متعددی به تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان هستیم اما نبود خانه والیبال، ورزشکاران این رشته را رنج می‌دهد.

سال‌هاست که در استان والیبال خیز مازندران از داشتن یک‌خانه مختص والیبال محروم است درحالی‌که در تمامی رده‌های ملی بازیکن دارد.در روزهای گذشته جمعی از دوستداران والیبال استان مازندران با پخش تصاویر مراحل ساخت خانه والیبال در استان‌های مختلف در فضای مجازی به دنبال چرایی عدم وجود خانه والیبال در استان مازندران بودند .رییس هیئت والیبال استان مازندران درباره خانه والیبال استان مازندران گفت: سال گذشته با نامه مستقیم شخص دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و معاونت وزارت ورزش و جوانان، باید در مازندران خانه والیبال ایجاد می‌شد که مدیرکل ورزش و جوانان استان مانع شد و این کار صورت نگرفت.

سید میلاد تقوی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با واگذاری یکی از سالن‌های ساری به هیئت والیبال استان موافقت نکرده است. به گزارش مهر، رئیس هیئت والیبال استان با اعلام اینکه مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با واگذاری یکی از سالن‌های ساری به هیئت والیبال استان موافقت نکرده است، اذعان کرد: حتی پیشنهاد دادیم یک سالن نامطلوب را تحویل هیئت دهد و ما حاضریم آن را تجهیز و بازسازی کنیم که این پیشنهاد هم قبول نشد.

تقوی در پاسخ به سؤالی در خصوص دعوت‌نامه رسمی مدرسه مهارت‌های جمهوری ورزش داغستان روسیه، گفت: شخصی که نماینده ورزش جمهوری داغستان در کشور حضور دارد با ما هماهنگی‌هایی را صورت داد و ما هم از ایجاد قرارداد همکاری استقبال کردیم و قرار بر این بود که روسای ۵ هیئت ورزشی مازندران به همراه مدیرکل اواسط تیرماه عازم داغستان شوند.وی ادامه داد: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران لیستی را به نماینده ورزش داغستان برای سفر و چند دیدار با مقامات ورزش این کشور ارائه می‌دهد که نام هیئت والیبال مازندران در آن لیست دیده نمی‌شود و پس از استعلام از اداره کل متوجه شدیم که نام رئیس هیئت والیبال را از لیست حذف و نام کارشناس اداره کل جایگزین شده است.

رئیس هیئت والیبال استان مازندران در خصوص اینکه خبرهایی اخیر در خصوص برتر شدن هیئت والیبال مازندران در کشور، گفت: علیرغم همه این نا ملایمت‌ها بازهم هیئت والیبال مازندران پیگیر کسب عنوان هیئت برتر کشور است.

پس از صحبت‌های تقوی به سراغ مسلم یحیی پور مربی سازنده و پیشکسوت والیبال استان مازندران رفتیم که وی در گفتگو با مهر بابیان اینکه مازندران نیازمند یک‌خانه والیبال بوده است، بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها که والیبال رونق خاصی ندارد و حتی یک ملی‌پوش در تیم‌های ملی ندارند خانه والیبال ایجادشده اما در استان والیبال خیز مازندران که ملی‌پوشان بسیار زیادی در تیم‌های ملی دارد یک‌خانه والیبال وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هرساله شش تیم در دو بخش بانوان و آقایان هیئت والیبال مازندران به مسابقات کشوری اعزام می‌کند که این تیم‌ها هرساله به شهرهای مختلف استان برای تمرین مراجعه می کنندکه ما در استان‌های فعال والیبال همچون آذربایجان غربی شاهد چنین شرایطی نیستیم آن‌ها تمامی تمرینات تیم‌های استان خود را در خانه والیبال برگزار می‌کنند.

پیشکسوت والیبال استان مازندران با اعلام اینکه ۴ نفر از اعضای اصلی تیم ملی والیبال کشور را مازندرانی‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: استعدادهای والیبال بسیار زیادی در استان مازندران وجود دارد که عدم امکانات سبب از دست رفتن این استعدادها می‌شود ما می‌توانیم عادل غلامی‌ها، مجتبی میرزاجانپور ها وامیرحسین اسفندیارهای زیادی را به تیم‌های ملی صادر کنیم.مسلم یحیی پور در پایان گفت: مسئولان ورزش باید نگاه ویژه‌ای به والیبال در استان داشته باشند که امیدواریم مشکلات والیبال در مازندران حل شود.