واحدهای خسارت دیده نوغانداری مازندران ضد عفونی شدند

مدیر کل دامپزشکی استان اعلام کرد: تمامی واحدهای نوغانداری در دو شهرستان که در سال گذشته با بروز بیماری “پبرین” دچار خسارت شده بودند ضد عفونی شدند. به گزارش حرف آنلاین، دکتر سید حسین رضوانی با اعلام خبر فوق افزود: در سال گذشته با بروز بیماری پبرین در نوغانداریهای فعال شهرستانهای بابل و سوادکوه، این […]

8048921_228

مدیر کل دامپزشکی استان اعلام کرد: تمامی واحدهای نوغانداری در دو شهرستان که در سال گذشته با بروز بیماری “پبرین” دچار خسارت شده بودند ضد عفونی شدند.
به گزارش حرف آنلاین، دکتر سید حسین رضوانی با اعلام خبر فوق افزود: در سال گذشته با بروز بیماری پبرین در نوغانداریهای فعال شهرستانهای بابل و سوادکوه، این اداره کل بمنظور جلوگیری از بروز این بیماری و تلفات ناشی از آن اقدام به ضد عفونی نوغانداریهای این دو شهرستان نموده است.

وی در ادامه گفت: این اقدام در راستای حمایت از تولید ملی و پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای واگیر نوغان صورت گرفته که در این عملیات 720 کیلوگرم ماده ضد عفونی کننده در 230 واحد نوغانداری فعال در این دو شهرستان که با سابقه بروز تلفات غیر متعارف در سال گذشته مواجه بودند مصرف شده است.

رضوانی در خصوص این بیماری اظهار کرد: پبرین یکی از مهم ترین و خطرناک ترین بیماریهای کرم ابریشم بوده و بروز آن موجب لطمه اقتصادی فراوانی به صنعت نوغانداری می گردد.

وی علائم بیماری پبرین را نامنظم بودن رشد لاروها در سنین اولیه و اشکال در پوست اندازی آنها برشمرد و تاکید کرد نوغانداران استان می توانند در صورت مشاهده این موارد با متخصصان دامپزشکی مشورت نمایند.