همه ستاره‌هاى وزنه بردارى به خط شدند

مرحله اول اردوهای تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان از 4 اسفند آغاز می شود. به گزارش “ورزش سه” ؛ نخستین مرحله اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی و مسابقات قهرمانی 2018 جهان، از 4 اسفند آغاز می شود و این اردوی سه هفته ای تا 25 […]

مرحله اول اردوهای تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان از 4 اسفند آغاز می شود.

به گزارش “ورزش سه” ؛ نخستین مرحله اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی و مسابقات قهرمانی 2018 جهان، از 4 اسفند آغاز می شود و این اردوی سه هفته ای تا 25 اسفندماه به طول خواهد انجامید.

در این مرحله از اردوها، محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی بزرگسالان، 24 وزنه بردار را اردو دعوت کرده است که در قالب سه گروه در تمرینات حاضر خواهند شد.

برهمین اساس، 15 وزنه بردار در گروه اول و از 4 تا 25 اسفندماه در اردو حضور دارند:

1-مجید عسگری 2-علی میری 3-سهراب مرادی 4-علیرضا سلیمانی 5-پیمان جان 6-سعید محمدپور 7-سعید علی حسینی 8- محمدزارعی 9-مرتضی بیگلری 10-محمدرضا براری 11-بهداد سلیمی 12-علی هاشمی 13-همایون تیموری 14-محسن بهرام زاده 15-کیانوش رستمی

در دومین گروه نیز که از 4 تا 15 اسفند در اردو حاضر خواهند بود، عبارتند از:

1-محمدامین علیپور 2-علی مکوندی 3-سید ایوب موسوی 4-میلادرهبری نژاد 5-امیرحسین ناظم الرعایا

نفرات گروه سوم هم که از 15 تا 25 اسفند در تمرینات تیم ملی شرکت خواهند کرد، متشکل از:

1-امیر نارویی 2-ایمان شاهقلیان 3-مجتبی نوری 4-محسن نظامی

مکان برگزاری مرحله اول اردوی تیم ملی بزرگسالان متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ند: خارج از اردو هم از ملی‌پوشان تست می‌گیریم

*اقدام جدی فدراسیون برای کنترل دوپینگ

طبق اعلام دبیر فدراسیون وزنه برداری این فدراسیون در حال طراحی سیستم جدید برای مبارزه با دوپینگ است.

با وجود اینکه در سال های اخیر رشته وزنه برداری در تمام جهان تحت تاثیر استفاده گسترده ورزشکاران از مواد نیروزا قرار گرفته است، در ایران این مساله با کنترل خوبی همراه شده و در تیم ملی بزرگسالان هیچ نمونه مثبتی ثبت نشده است.

با توجه به گستردگی بحث دوپینگ در وزنه برداری، فدراسیون تدابیری اندیشیده تا وزنه برداران ملی پوش را حتی خارج از اردو نیز کنترل کند. تا به حال فقط پولادمردان در زمان حضور در اردوی تیم ملی آزمایش می دادند و تحت کنترل بودند.محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری در این باره گفت: «در حال طراحی سیستمی هستیم تا در آینده حتی خارج از اردو نیز از وزنه برداران تست بگیریم. این اتفاق به صورت سرزده رخ می دهد و در جهت مبارزه با دوپینگ است. البته این کار نیازمند آن است که وزنه برداران اطلاعات کاملی از خود را در اختیار فدراسیون قرار دهند و محل استقرارشان همیشه مشخص باشد.»باید دید این اقدام فدراسیون با چه واکنشی از سوی وزنه برداران مطرح مواجه می شود. فدراسیون جهانی وزنه برداری هم به دلیل خطر حذف این رشته از المپیک به تمام کشورهای عضو دستور داده در زمینه مبارزه با دوپینگ فعالیت جدی داشته باشند.