هشدار به مسافران برای ترک مازندران

درخواست از مسافران برای بازگشت به محل سکونتشان از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از بامداد جمعه در سراسر کشور به اجرا درآمد. بر اساس این طرح نه تنها غیربومیان حق ورود به استان های دیگر را ندارند ، بلکه بومیان یک استان هم نمی توانند با […]


درخواست از مسافران برای بازگشت به محل سکونتشان از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از بامداد جمعه در سراسر کشور به اجرا درآمد. بر اساس این طرح نه تنها غیربومیان حق ورود به استان های دیگر را ندارند ، بلکه بومیان یک استان هم نمی توانند با خودرو وارد شهرهای دیگر شوند و باید در مدت اجرای طرح در محل سکونتشان باقی بمانند. آن دسته از کارکنان و شاغلانی که حضورشان در سر کار ضروری است و محل کار و سکونتشان متفاوت است ، تنها با داشتن حکم ماموریت از مدیریت محل کار و یا استفاده از سرویس عمومی دارای مجوز می توانند در جاده ها تردد کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار داشت: دستور العمل ریاست جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه واضح و روشن بوده است و تمامی شک و شبه‌ها را از میان برده است در نتیجه مسافرانی که با وجود این دستورالعمل اصرار بر ماندن در مازندران دارند ، باید تبعات بعدی را هم قبول کنند.


سیف الله فرزانه توضیح داد : در واقع حضور گردشگران و مسافران در مازندران به معنای تخطی از دستور العمل فاصله گذاری اجتماعی است و برای متخلفان از این طرح هم پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر این که تمامی مجموعه ای اقامتی و پذیرایی مازندران تعطیل هستند و هیچگونه پذیرش و ارائه خدمات برای مسافران و حتی مردم استان ندارند، گفت : هرگونه توقیف و توبیخ خودروهای مسافران و گردشگران به دلیل عدم توجه به مموعیت های وضع شده است و هیچ نهادی از جمله متولیان گردشگری نمی توانند در این موضوع دخالت کنند. 

ویلاداران هم مسافر محسوب می‌شوند

فرزانه همچنین به آن دسته از مسافرانی که در استان مازندران منزل شخصی یا به اصطلاح ویلا دارند نیز هشدار داد که با آنها نیز به مانند دیگر مسافران برخورد خواهد شد. 

وی گفت : ماندن و تداوم حضور گردشگران و مسافران در مازندران به معنای عدم احترام به شرایط حساس کنونی و مردم استان است که مغایر با رسم مهمان نوازی مردم این دیار می باشد. 

بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا ۲۰ فروزدین صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد. 

همچنین طبق این طرح خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند نمود. 
علاوه بر این تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و… که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.

طبق آخرین گذارش میراث فرهنگی مازندران تاکنون ۱۲۵ واحد گردشگری متخلف در استان مازندران از جمله خانه مسافر و مجموعه پذیرایی پلمب و جریمه شدند. 

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان تا شنبه ۹ فروردین ماه به یکهزار و ۳۹۱ نفر رسید.