هجوم کرونا به ارتش‌های اروپا و آمریکا

بعد از ثبت صدها مورد ابتلا به کرونا ویروس در میان صفوف ارتش‌های برخی کشورهای اروپایی و آمریکا، این کشورها تصمیم به کاهش عملیات نظامی خود گرفته و مقررات سختگیرانه‌تری را برای جلوگیری از شیوع ویروس اعمال کرده‌اند. به نقل از  سایت شبکه روسیا الیوم، در پی ثبت بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به کرونا […]

بعد از ثبت صدها مورد ابتلا به کرونا ویروس در میان صفوف ارتش‌های برخی کشورهای اروپایی و آمریکا، این کشورها تصمیم به کاهش عملیات نظامی خود گرفته و مقررات سختگیرانه‌تری را برای جلوگیری از شیوع ویروس اعمال کرده‌اند.

به نقل از  سایت شبکه روسیا الیوم، در پی ثبت بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به کرونا در بین سربازان ناو هواپیمابر “تئودور روزولت” در آمریکا و پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش شمار آنها طی روزهای آتی، نیروی دریایی آمریکا فرمانده این ناو هواپیمابر را از سمت خود برکنار کرد.

تحولات مربوط به ناو هواپیمابر مذکور، خطرات شیوع سریع این بیماری در میان صفوف سربازان را نشان می‌دهد.

فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز از جمله کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را از بیماری کرونا دیده‌اند و عملیات نظامی آنها کاهش یافته یا بعضاً به حالت تعلیق درآمده است.

سخنگوی ارتش فرانسه در این رابطه اظهار کرد: ما ناگزیر به لغو عملیات دریایی غیرضروری و عملیات استقرار نیرو یا اصلاح دامنه آن شده‌ایم.

ارتش فرانسه جمعه گذشته اعلام کرد، ۶۰۰ تن از نظامیان آن در فرانسه به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

وزارت دفاع ایتالیا هم که تنها اطلاعات مربوط به ابتلای افسران را ارائه می‌دهد، از ابتلای ۱۲ نفر دیگر به ویروس کرونا و مرگ یک افسر خبر داده است.

در شرایطی که آمار مبتلایان به ویروس در ترکیه جهش داشته، این کشور روز یکشنبه اعلام کرد، فعالیت نیروهای خود را در سوریه محدود کرده است.