نگاهی متفاوت به ترکیب استقلال در فصل جدید

این روزها استقلال به نظر می رسد که بهترین نقل و انتقالات را داشته است، آنها دقیقا در کانون توجه قرار دارند و پول خوبی خرج کرده اند. حالا می توان همه جور نگاهی به این تیم داشت و القابی چون کهکشانی و برنده نقل و انتقالات را به آنها داد اما شاید اگر این […]

این روزها استقلال به نظر می رسد که بهترین نقل و انتقالات را داشته است، آنها دقیقا در کانون توجه قرار دارند و پول خوبی خرج کرده اند. حالا می توان همه جور نگاهی به این تیم داشت و القابی چون کهکشانی و برنده نقل و انتقالات را به آنها داد اما شاید اگر این باشگاه کمیته فنی قدرتمندی داشت (که اصلا ندارد) نیمی از خریدها را وتو می کرد و خریدهای دیگری را جایگزین آنها می کرد.

*نگاه مثبت: کهکشانی، گران و ستاره باران

نگاه اول و بدون دقت در جزئیات استقلال امسال را اینگونه توصیف می کند: استقلال ستاره باران شده است و با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که این تیم مثل سال قبل و قبل تر از آن گران بسته شده و حالا در همه پست ها بازیکنان مدعی زیادی دارد که این موضوع می تواند دست منصوریان را باز بگذارد و در تمام طول فصل بازیکنان را جابه جا کند و با توجه به اینکه ظاهرا خودش از نقل و انتقالات راضی بوده و این را اعلام کرده است فشار برای قهرمان شدن هم روی شانه های او بالا و بالاتر خواهد رفت و شاید مثل سال قبل یک نیم فصل آزار دهنده را نتواند تحمل کند بلکه با توقع های کنونی از روز اول او تحت فشار قرار خواهد گرفت.

جذب نامدارهایی مثل پژمان منتظری، مجتبی جباری، داریوش شجاعیان و تمدید قرارداد ابراهیمی، روزبه چشمی، خسرو حیدری و مهدی رحمتی قاعدتا وزن استقلال را بالا می برد و تماشاگر را کاملا امیدوار می کند.

*نگاه موشکافانه و بدون رودربایستی

نگاه دوم و توجه به جزئیات موارد بیشتری را به چشم می آورد که لیگ را برای استقلال جذاب می کند چون آنجا در این تیم موارد پیش بینی نشده زیادی وجود دارند. درست برخلاف فوتبال ایران که به شدت به سمت جوانگرایی می رود و برعکس کی روش و برانکو و ذوب آهن و سپاهان، استقلال شاید به دلیل شکست سنگین برابر العین امارات به سمت تجربه حرکت کرده و در نقل و انتقالات سعی کرد نامدارها را دور هم جمع کند.

با این وجود اما اگر فرض کنیم که جباری، ابراهیمی، پادوانی، رحمتی، حیدری، انصاری، بیت سعید، شهباززاده و منتظری در اکثر دیدارهای استقلال در طول فصل فیکس باشند، در آن صورت میانگین سنی این تیم بسیار بالا خواهد رفت چرا که این بازیکنان به ترتیب ۳۴سال، ۲۹ سال، ۳۳ سال، ۳۴ سال، ۳۳ سال، ۳۰ سال، ۲۷ سال، ۲۷ سال و ۳۳ سال دارند که میانگین بسیار بالایی را در ترکیب فیکس استقلال نشان می دهد.

به گزارش مهر، البته که باید دید ترکیب مورد نظر منصوریان چه خواهد بود و آیا فرشید اسماعیلی ها و محسن کریمی ها و یعقوب کریمی ها و نورافکن ها می توانند میانگین این سن را اندکی پایین تر بیاورند یا نه؟ اما آنچه با توجه به نام ها و فضای موجود به نظر می رسد میانگین سنی بسیار بالای استقلال است که در مصاف با دونده های جوان لیگ ممکن است بارها کم بیاورند و البته در بازی های فشرده وسط فصل اگر با جوانترها جایگزین نشوند این موضوع بیشتر مورد بحث قرار می گیرد.

بیمارستان هزار تخت خوابی

مجتبی جباری یکی از رکوردداران مصدومیت در بین فوتبالیست هاست. نه امروز که در سال گذشته تنها ۵ بازی کرده است، بلکه همیشه سر بزنگاه ها این بازیکن سوپر استار از این ناحیه ضربه خورده که یکی از بزرگ ترین هایش از دست دادن جام جهانی ۲۰۰۶ بود. او اما تنها بازیکن نزدیک به مصدومیت نبوده و نیست، امید ابراهیمی هم مصدوم است، بازگشت پر قدرت او زمان می برد، روزبه چشمی یک سال و نیم است که بازی نکرده و ۶ ماه است که از بند مصدومیت رها شده است، وریا غفوری هم سال قبل تلاطمی از مصدومیت ها را با خود داشت، خسرو حیدری هم طی سال های اخیر زیاد مصدوم می شود.