نوشیدن چای از بروز دیابت پیشگیری می کند

محققان دریافتند ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در برگ های چای مانع از جذب قند در خون می شود و می تواند از دیابت پیشگیری کند. یافته های جدید نشان می دهد پلی فنول ها، ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در چای به شکل قابل توجهی موجب کاهش میزان گلوکز در بزرگسالانی شد که درست قبل از […]

3

محققان دریافتند ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در برگ های چای مانع از جذب قند در خون می شود و می تواند از دیابت پیشگیری کند.

یافته های جدید نشان می دهد پلی فنول ها، ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در چای به شکل قابل توجهی موجب کاهش میزان گلوکز در بزرگسالانی شد که درست قبل از نوشیدن چای، نوشیدنی مملو از ساکاروز دریافت کرده بودند.

محققان ادعا می کنند مصرف چای به خنثی کردن افزایش میزان قندخون که با مصرف اسنک های شیرین آغاز می شود کمک می کند.دکتر تیم باند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بعد از آب، چای دومین نوشیدنی رایج در کل دنیاست و تحقیق جدید نشان می دهد که چقدر برای سلامت خوب است.»

وی در ادامه می افزاید: «ظاهراً این پلی فنول ها موجب کاهش شاخص گلوکز نوشیدنی های حاوی قند می شوند؛ شاخص گلوکز، توانایی نسبی مواد خوراکی کربوهیدرات در افزایش میزان گلوکز خون است.»

تیم تحقیق، تاثیرات نوشیدن چای را بر روی ۲۴ شرکت کننده که نیمی از آنها دارای میزان قند خون عادی و نیم دیگر مبتلا به علائم پیش دیابت بودند بررسی کرد.روز قبل از هر آزمایش، از هردو گروه خواسته شد تا از هرگونه ورزش خودداری کرده و در حدمتوسط غذا بخورند و وعده غذایی شب شان حاوی میزان پایین قند باشد.

صبح روز بعد، نمونه خون افراد به هنگام ناشتا گرفته شد. به آنها نوشیدنی شیرین همراه با دوز بالا یا پایین پلی فنول چای یا دارونما داده شد. نمونه های خون بعدی ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ دقیقه بعد گرفته شد.

محققان این آزمایش را سه بار با فاصله یک هفته ای تکرار کردند. نتایج نشان داد هر دو دوز پلی فنول چای، توقف مشابه و قابل توجهی در افزایش قندخون نشان دادند.