نمایندگان مردم باشید نه نمایندگان احزاب!

حرف آنلاین: مازندران شکوه حماسه حضور را در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری رقم زد. حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی به رخ همگان کشیده شد و حالا پس از یک برداشت خوب از مزرعه تلاش برای حفظ نظام دیگر انتظار می رود دستمزد کشاورزان انقلاب داده شود. […]

حرف آنلاین: مازندران شکوه حماسه حضور را در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری رقم زد. حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی به رخ همگان کشیده شد و حالا پس از یک برداشت خوب از مزرعه تلاش برای حفظ نظام دیگر انتظار می رود دستمزد کشاورزان انقلاب داده شود. در برهه تاریخی مردم دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و حالا مسئولان باید حصول این حماسه حضور را به آن ها نشان دهند. مدتی فضای انتخابات بر کشور طنین انداز شد و کشور را با خود درگیر کرد، حال نوبت آن رسیده تا خاک را از جامه بر کرد ، عینک ها را به چشم زد و به مشکلات عدیده استان و مطالبات مردم توجه ویژه کرد. از منتخبان مجلس دهم انتظار می رود نگاه ویژه ای به تولید و کشاورزی استان داشته باشند. نمایندگان فعلی مازندران که برخی ها تجدید دوره شدند در مجلس نهم برای کشاورزی و تولید استان کار خاصی نکردند. ارزش افزوده کشاورزی استان سال گذشته و امسال 23 درصد بوده که سهم بودجه ای آن توسط نمایندگان مازندرانی مجلس 5 درصد تصویب شد. از نمایندگان انتظار می رود فکری به حال تولید به گور رفته استان بکنند که علف هرز بروی آن زاد و ولد می کند، اکثر کارخانه های استان با ظرفیت 30 درصدی در حال فعالیت هستند و مابقی به علت بدهی تعطیل یا پلمپ می شوند. وضعیت گردشگری مازندران در جایگاه و شان این استان نیست، فرهنگ غنی و تاریخ دیرینه مازندران به اعماق فراموشی سپرده شده است. مازندران تبدیل به مکان و محلی شده برای گذراندن اوقات فراغت خانواده های غیر بومی و تولید زباله، سواحل استان به طور وحشتناکی در تملک دولتی ها و غیر دولتی ها بوده و نیازمند ورود نمایندگان و تصویب قانون اجرایی و محکم به این مقوله است . نمایندگان آتی مجلس دقت کنند که به جای حمایت بی چون و چرا از دولت باید ناظر بر فعالیت های آن بود تا دولتمردان همیشه نسبت به عملکرد خود هوشیار باشند؛ به جای رنگ باختن به احزاب و گروه های سیاسی، به کشور رنگ همت و تلاش دهند و در راستای احقاق سیاست های کاربردی اقتصادمقاومتی وضع قوانین داشته باشند.

مازندران به شدت نیازمند قوانین حمایتی در توسعه سرمایه گذاری و توسعه شاخص های رشد اقتصادی می باشد. کشاورزان مازندرانی نسبت به عدم استمهال تسهیلات رنج می برند، صادرات محصولات کشاورزی استان در هاله ای از ابهام قرار دارد. مازندران در معادن رتبه های برتر تولید را در کشور دارد اما جلوی چشم معدنداران مازندرانی محصولات معدنی وارد کشور می شود با نظارت و تایید دولت! معادن ذغال سنگ مازندران در حال ورشکستگی است چرا قانونی وضع نمی شود تا جلوی واردات بیهوده ذغال سنگ فرآورده های معدنی خارجی را بگیرد. مصرف پارچه هر ایرانی 12 متر در سال است اما 16 متر پارچه وارد کشور می شود، این ها مطالبات به حقی است که هنوز نماینده ای نتواسته پیگیری کند.

منتخبان مجلس دهم مجلس را خانه ملت کنند نه خانه نمایندگان؛ مانند نمایندگانی نباشند که وارد مجلس می شوند یادشان می رود چه قول هایی داده اند. امید است که مشکلات بیان شده که بارها بیان شده با وضع قوانین درست حل شود. مردم حق دارند از نمایندگان، لااقل در وضع قوانین حمایتی و اجرایی انتظار داشته باشند و این انتظار به حق و به جایی است. منتخبان توجه کنند با هر حزب ، تفکر و جریانی که هستند همگی را فراموش و به حزب مردم و تفکر مردم داری بپیوندند، رقابت ها پایان یافته و همگی نمایندگان مردم استان مازندران هستید پس با هم متحد شوید و در راستای اعتلای استان عزیزمان گام بردارید.

بدانیم رنگ و احزاب رفتنی هستند آنچیزی که ماندنی است خدمت است، خدمتی کنید که مردم استان سال ها از ثمره های آن استفاده کنند. رقابت ها و نوع تفکرها را به مجلس نکشانید و صف بندی سیاسی نکنید، مردم مجلس حزبی نمی خواهند مردم مجلس اسلامی و مردمی می خواهند تا همگام درد آن ها درد بکشد و همراه ناراحتی آن ها غمگین شود، اینگونه می توان به وجود نمایندگانی پویا و فعال در مجلس شورای اسلامی و به عنوان مدافعان حقوق استان امیدوار بود.

 

حسین زحمتکش