نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس مطرح کرد: ارائه بودجه جاری سال ۹۹ و کاهش فروش منابع نفتی

چالوس – خبرنگار حرف: نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از زمان امام راحل بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تأکید بر کاهش منابع نفتی شده است اما متأسفانه این کار صورت نگرفت، گفت: تحریم‌ها بسیار جدی است و اگر سال گذشته تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه صادرات […]

چالوس – خبرنگار حرف: نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از زمان امام راحل بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تأکید بر کاهش منابع نفتی شده است اما متأسفانه این کار صورت نگرفت، گفت: تحریم‌ها بسیار جدی است و اگر سال گذشته تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه صادرات داشتیم امسال به‌زحمت به یک‌میلیون خواهد رسید.

قاسم احمدی لاشکی بابیان اینکه رئیس‌جمهور امسال از منابع عمومی ۴۸۴ هزار میلیارد تومان را به مجلس ارائه داد، اظهار کرد: این عدد سال گذشته ۴۴۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی  بابیان اینکه بیشترین درآمد از راه مالیات دیده‌شده است، تصریح کرد: پارسال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد و امسال با تعریف گمرکی به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که به نظر می‌رسد فشار بر گردن مردم بیشتر می‌شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه قرار بود ۳۶ درصد از فروش نفت به صندوق توسعه ملی داده شود اما با توجه به شرایط، از مقام معظم رهبری اذن گرفته شد که تنها ۲۰ درصد از فروش نفت به خزانه دولت واگذار شود.

احمدی لاشکی فروش اموال اضافی را از سوی دولت جهت تأمین درآمد، اقدامی نادرست دانست و گفت: این‌ها همه بیت‌المال است و نباید این اموال به فروش برسد.

وی چاپ و فروش اوراق را نیز اقدامی نادرست از سوی دولت عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۵۱ هزار میلیارد تومان اوراق اجازه داده شد و امسال قرار است  به ۸۱ هزار میلیارد تومان برسد که این عمل یعنی حق نسل آینده را نیز خوردن معنا می‌دهد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌عنوان راه‌حلی درست بیان کرد: تصمیمی که برای افزایش بنزین در جهت جبران کمبود منابع گرفته شد، نادرست بود و مجلس مخالف این موضوع در اجرای این‌گونه بود.احمدی لاشکی تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس بنزین باقیمت ۲ هزار تومان مطرح شد و سهمیه هزار تومان باقی بماند که طرح ارائه‌شده رأی نیاورد یا اینکه قیمت بنزین یک‌کاسه شود و همه قیمت‌ها هزار و ۵۰۰ باقی بماند و تا پایان سال این عدد اضافه نشود.وی این تصمیم دولت را برافزایش نرخ بنزین بر مردم بسیار سخت دانست و ادامه داد: حال دنبال این هستند که در قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم کمک شود که درست نیست.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید با مردم باصداقت رفتار شود، یادآور شد: بودجه ۹۹ باید التیام‌بخش دردها باشد تا مردم را آرام نگه‌داریم.