نقش «شام آخر» در انتخاب رئیس!

رئیس آینده فدراسیون فوتبال در شرایطی انتخاب خواهد شد که رایزنی ها و لابی های ۲۴ ساعت منتهی به انتخابات از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و «شام آخر» هم تعیین کننده است. انتخابات فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس و اعضای هیات رئیسه چهار سال آینده این فدراسیون صبح روز یکشنبه ۱۰ اسفند در […]

رئیس آینده فدراسیون فوتبال در شرایطی انتخاب خواهد شد که رایزنی ها و لابی های ۲۴ ساعت منتهی به انتخابات از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و «شام آخر» هم تعیین کننده است.

انتخابات فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس و اعضای هیات رئیسه چهار سال آینده این فدراسیون صبح روز یکشنبه ۱۰ اسفند در سالن اجلاس برگزار خواهد شد. این در حالی است که در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا برگزاری این انتخابات، چهار کاندیدای ریاست آخرین تلاش‌ها و لابی‌هایشان را انجام می‌دهند تا بتوانند نظر ۹۸ عضو مجمع را به خود جلب کنند.

برای ریاست این فدراسیون رقابت بین علی کریمی، کیومرث هاشمی، مصطفی آجورلو و شهاب‌الدین عزیزی خادم صورت خواهد گرفت. رقبایی که هر کدام شرایط و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و طی روزهای گذشته تلاش زیادی کرده‌اند تا بتوانند زمینه رای آوردنشان را فراهم کنند.

برخی نامزدهای حضور در هیات رئیسه هم که خود را وابسته یکی از نامزدهای ریاست کرده‌اند در تلاشند تا بتوانند آرای لازم برای گزینه مورد نظرشان را بگیرند. سفرها و جلسات زیادی در این مورد صورت گرفته و آخرین لابی‌ها هم در فاصله ۲۴ ساعت تا برگزاری این انتخابات صورت خواهد گرفت.

در این میان برخی اعضای مجمع دیگران را متهم به بی اخلاقی و لابی‌های غیرمتعارف کرده‌اند که هیچکدام قابل اثبات نیست. هر چند لابی کردن در انتخابات امری طبیعی است و مرسوم است که در همه اتفاقات اینچنینی نامزدها برای گرفتن رای اعضا نشست‌ها و جلسات متعددی را برگزار می‌کنند و قول‌هایی را هم می‌دهند.

در مورد وعده‌هایی که از سوی نامزدهای ریاست فدراسیون داده شده حرف و حدیث‌های زیادی مطرح است که طبیعتاً هیچکدام به صورت مستند و قابل اثبات نیست اما گفته می‌شود یکی از نامزدها به روسای هیات‌ها وعده کمک میلیاردی داده است. هر چند به نظر می‌رسد کمک کردن رئیس آینده به هیات‌ها و بخش‌های مختلف فوتبال امری طبیعی و روال عادی کار باشد اما مطرح شدن آن قبل از برگزاری انتخابات شائبه برانگیز است.

البته در برنامه نامزدهای ریاست کمک میلیاردی به هیات‌ها وجود دارد اما این اتفاق مربوط به بعد از مشخص شدن رئیس است نه اینکه در نشست‌ها و جلسات پشت پرده چنین وعده‌هایی داده شود و به نوعی بخواهند نظر هیات‌ها را با پول جلب کنند.

به گزارش مهر، به نظر می‌رسد فاصله یک روز باقی مانده تا انتخابات و خصوصاً شب منتهی به انتخابات که در همه فدراسیون‌ها شبی تاثیرگذار است و با جلسات شبانه و «شام آخر» هم همراه است، تاثیر زیادی در تغییر و یا گرفتن نظر اعضای مجمع خواهد داشت.

نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال که از مدت‌ها پیش رایزنی و لابی‌های خود برای گرفتن رای اعضای مجمع را آغاز کرده‌اند امیدوارم بتوانند از این فرصت باقی مانده که می‌توان از آن به عنوان «ضربه آخر» نام برد، بهترین استفاده را ببرند و نظر اعضای مجمع را به سود خود جلب کنند.