نقدی بر اظهارات خودرویی نعمت زاده

حرف آنلاین: حسین زحمتکش / با توجه به اینکه کیفیت تولید خودروی داخلی از دغدغه های اصلی مردم در بهبود تولیدات صنعتی کشوراست لذا توجه به این خواسته مردم باید در دستورکار دولت مردان قرار گیرد، وزیر صنعت، معدن و تجارت به جای آنکه دلیل نارضایتی مردم ازتولید خودروهای بی کیفیت را جویا شود مردم […]

حرف آنلاین: حسین زحمتکش / با توجه به اینکه کیفیت تولید خودروی داخلی از دغدغه های اصلی مردم در بهبود تولیدات صنعتی کشوراست لذا توجه به این خواسته مردم باید در دستورکار دولت مردان قرار گیرد، وزیر صنعت، معدن و تجارت به جای آنکه دلیل نارضایتی مردم ازتولید خودروهای بی کیفیت را جویا شود مردم را به خیانت متهم کرد. وی عدم خرید خودروی داخلی یا تشویق به آن را خیانت به کشور دانست.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از تولید داخلی و مصرف کالاهای ساخت داخل در خصوص کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی تصریح کرد: اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می‌کند.
اما این پرسش مطرح می شود که زیر پای جناب وزیر چه خودرویی است؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت از چه خودرویی استفاده می کند؟ خودروهای دولتمردان و نهاد ریاست جمهوری از خودروی های داخلی است؟ آیا دولتمردان حاضرند مثلا سوار بر پراید یا حتی پژو در محافل عمومی حاضر شوند؟
جالب اینجاست که جناب وزیر خودروی داخلی را با کیفیت و مجهزبه استاندارد روز می داند!!
نعمت‌زاده افزود: دوستان به‌شدت روی مسائل کیفی و نوآوری‌ها کار می‌کنند و آنچه ما شاهد هستیم و خودم هر دوهفته یک بار جلسه دارم این است که یک مقدار کم‌لطفی است که نسبت به تولیدات داخلی چنین تبلیغ شود، من آنچه می‌توانم شاهد باشم دوستان در خودروسازی و در مراکز تحقیقاتی فعالیت می‌کنند و قطعاً ما استانداردهای ملی و محیط زیست را رعایت می‌کنیم و اگر غیر از این باشد خودروها شماره گذاری نمی‌شود.
برای جناب وزیر که سن زیادی نیز از ایشان می گذرد باید یادآوری کنم که آن قدیم تر ها یا همان هم سن و سال های شما می گفتند ماست فروش هیچ وقت نمی گویند ماست من ترش است!
جالب آنکه جناب وزیر از شماره گذاری خودرو ها به دلیل کیفیت و ایمنی آن سخن گفت اما وی نمی داند که پلیس و مراجع ذیربط، روزگاری همچون نیوتن داشتند و دارند، آن ها همیشه هنگام شماره گذاری خودروهای تولیدداخلی این جمله را با خود تکرار می کنند: من می دانم تو بی کیفیت هستی!!
انتقاد پلیس و مسئولان ارشد نیروی انتظامی کشور از تولید و خودروی بی کیفیت آنقدر زیاد است که قابل شمارش نیست. اختلاف نیروی انتظامی و موسسه استاندارد در سال 89 مبنی بر شماره گذاری خودروهای داخلی، گلایه جانشین وقت نیروی انتظامی کشور در دومین جشنواره سراسری رسانه، ایمنی و فرهنگ ترافیک از کیفیت خودروهای داخلی ، انتقاد صریح و تند رئیس پلیس وقت کشور از تولید بی کیفیت خودروی داخلی در سومین همایش کاهش بار حوادث ترافیکی و نظر پلیس درباره علت بالا بودن تلفات سوانح رانندگی درسال 91 که مهمترین آن ایمنی پایین خودرو بودهمگی مشتی ازخرواربود که جناب وزیربداند در عرصه دفاع از تولید ملی فقط ایشان دوستدار اشتغال و رونق تولید کشورنیستند بلکه همه ی ایرانی ها در هرجای این کره خاکی علاقه مند به پیشرفت کشورشان هستند. اما باید بدانیم در کشوری که ماهواره را صددرصد با خودکفایی کامل تولید می کنیم، پیشرفته ترین ماهواره برهای دنیا را می سازیم و در بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیده ایم لذا تولید یک خودروی ملی کار چندان مشکلی نیست.
وزیر صنعت،معدن و تجارت باید بداند که نمی داند تولید بی کیفیت و قیمت بالا در شان مردم ایران زمین نیست و این اظهار نظر وی توهین به مردم و زدن برچسب خیانت به ملت بزرگ ایران است. مردم حق دارند خودروی با کیفیت خریداری کنند، مردم حق دارند زمانیکه پول گزاف برای خودرو می دهند در آن احساس اهمیت کنند، مردم حق دارند به خاطر نقص فنی خودرو به سوگ عزیزشان ننشینند.
هرچند وزیر صنعت،معدن و تجارت اهمیتی به نظر مردم نمی دهد چراکه در پاسخ به این پرسش که شما چه جوابی به عدم رضایت مردم از کیفت خودروهای داخلی دارید؟ گفت: مردم باید خودشان تصمیم بگیرند و بنده فکر می‌کنم این خودروها دقیق و طبق استاندارد تولید می‌شوند و این عدم خرید کم لطفی است که نسبت به خودروهای تولید داخل می‌شود.
این پاسخ یعنی همان آش کشک خاله که خورده و نخورده نهایتا به پای مردم است.
جناب وزیر به نظر می آید حد کیفیت حاضر خودروهای کشور را برای مردم کافی می داند! و البته برای وزرا و دولت و همتایانش شاید خودروی وارداتی بهتر باشد!!
امید است کمی بیاندیشیم!!