نقاط ضعف و قوت استقلال در دو هفته اول

هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر برای استقلال با اتفاقات کم سابقه ای شروع شد و این تیم برای بازی اول برابر صنعت نفت چند بازیکن محروم داشت و چند بازیکن اصلی اش هم مصدوم بودند.استقلال در هفته دوم لیگ برتر هم امتیاز از دست داد تا در همین شروع لیگ ۵ امتیاز با صدر […]

هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر برای استقلال با اتفاقات کم سابقه ای شروع شد و این تیم برای بازی اول برابر صنعت نفت چند بازیکن محروم داشت و چند بازیکن اصلی اش هم مصدوم بودند.استقلال در هفته دوم لیگ برتر هم امتیاز از دست داد تا در همین شروع لیگ ۵ امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشد. همین موضوع روی سکوها اختلافاتی را ایجاد کرد که اخبارش خیلی زود منتشر شد و فشار را در همان هفته دوم برای استقلال بالا برد.در این میان پیشکسوتان و مربیان استقلال هم انتقاداتی را مطرح کردند که نشان می دهد با توجه به اینکه منصوریان یک سال در استقلال بوده در آستانه سال دوم فرصت زیادی ندارد و ممکن است خیلی زود حلقه مخحاصره را تنگ و تنگ تر ببیند.

*استقلال هنوز خوب کار نمی کند

پیروز قربانی در مورد کیفیت بازی استقلال به خبرنگار مهر می گوید: «استقلال هنوز خوب کار تیمی نمی کند و روی خلاقیت های فردی کار می کند. تیم ترکیب خود را هم نشناخته و همین ها کار را سخت می کند. استقلال باید در بازی های بعدی بیشتر به دنبال بهتر بازی کردن باشد».

*نباید زیاد تغییر می دادند

محمد تقوی دیگر کارشناس فوتبال هم به ساختار باشگاه استقلال ایران می کند و می گوید: نایب قهرمانی برای استقلال کافی نیست و از نظر من فقط یک قهرمان وجود دارد اما واقعیت این ست که دوستان معتقد بودند تیم نتیجه خوبی گرفته است. حالا باید پرسید اگر آن تیم خوب نتیجه گرفته بود چرا اینهمه تغییر در آن ایجاد شد که حالا باز هم برای هماهنگی زمان زیادی لازم شود؟تقوی در ادامه می گوید: برانکو سه سال است که سعی کرده تیمش را با کمترین تغییر حفظ کند و حالا به همین دلیل هماهنگ است.

*باید از منصوریان حمایت کرد

علی جباری یکی از پیشکسوتان قدیمی و خوشنام استقلال اعتقاد دارد این تیم برابر استقلال خوزستان نمایش خوبی نداشت. جباری در این مورد گفت: استقلال خوب بازی نکرد. البته باید از منصوریان حمایت کرد اما غیر از دو یا سه موقعیت گل چیز خاصی نداشت.

*امتیاز ها از دست می رود

رضا رجبی دیگر پیشکسوت استقلال هم در گفتگو با خبرنگار مهر کیفیت بازی استقلال را خوب نمی داند، البته او معتقد است که بازی استقلال در دیدار با همنام خوزستانی بهتر از بازی با نفت آبادان بود. رجبی به امتیازهای از دست رفته اشاره دارد و می گوید: این امتیاز ها استقلال را از قهرمانی که خواست هواداران است دور می کند.

*استقلال ضعیف در خط حمله

با منتظری استقلال در خط دفاع بد نیست و در مقابل استقلال خوزستان به نسبت بازی در آبادان بهتر بود اما به نظر می رسد در خط حمله بسیار کم آزار است. این تیم نه در آبادان و نه در تهران  اصلا عالی عمل نکرد و خطرناک نشان نداد.

هر چند منصوریان در این رابطه حرفی نمی زند اما واقعیت این است که او هم می خواست کاوه رضایی را در استقلال نگه دارد و هم منشا و ساسان انصاری را در اولویت جذب برای این خط نوشته بود که نه کاوه ماندنی شد و نه این دو بازیکن جذب شدند تا سجاد شهباز زاده ای که تنها دو بازی پارسال برای دو تیمش انجام داده بود به استقلال بیاید و برای آماده شدن زمان لازم داشته باشد. همان زمانی که محمد تقوی و رضا رجبی آن را غیر لازم می دانستند.

 

به گزارش مهر،  با این انتقادها منصوریانی که این بار محروم هم نداشت کارش سخت تر می شود. او حالا دیدار با تراکتورسازی را در پیش دارد که این تیم هم زخم خورده دو هفته اول است و راهی جز پیروزی ندارد و این کار را در استادیوم آزادی وسط توقع هوادارانی که یک سال صبر کرده اند سخت می کند.