نفت و نساجی چهره مدعی به خود گرفتند

هفته یازدهم از رقابت های لیگ دسته اول با برگزاری ۹ بازی در شهرهای سیرجان، قائمشهر، شیراز، تهران، انزلی، کرج، تبریز، کرمان و ماهشهر با رد و بدل شدن مجموعا ۲۲ گل برگزار شد. تیم نفت مسجد سلیمان صدرنشین این مسابقات موفق شد در دیداری خارج ازخانه برابر تیم خوب شهرداری ماهشر به پیروزی با […]

هفته یازدهم از رقابت های لیگ دسته اول با برگزاری ۹ بازی در شهرهای سیرجان، قائمشهر، شیراز، تهران، انزلی، کرج، تبریز، کرمان و ماهشهر با رد و بدل شدن مجموعا ۲۲ گل برگزار شد. تیم نفت مسجد سلیمان صدرنشین این مسابقات موفق شد در دیداری خارج ازخانه برابر تیم خوب شهرداری ماهشر به پیروزی با ارزش و پر گل ۳ بر یک دست پیدا کرده تا به لطف این پیروزی صدرنشینی خود را تداوم بخشد.

نساجی و مس کرمان هم در دیدارهایی خانگی پیروزی‌هایی مشابه با پیروزی نفت مسجد سلیمان به دست آوردند تا شرایط این دو تیم هم در بالای جدول نسبت به تعقیب کنندگان بهتر شود.

* تنها پیروز خارج از خانه

نفت مسجد سلیمان که بهترین نیتجه را در بین ۱۸ تیم در هفته یازدهم از آن خود کرد، تنها تیمی بود که توانست خارج از خانه به پیروزی برسد. شاگردان محمود فکری توانستند شهرداری ماهشهر را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرده تا به لطف این پیروزی خوب و پر گل صدرنشینی خود را ادامه دهند. بدیهی است تیم شهرداری ماهشهر هم تنها تیمی بود که روز گذشته در خانه خود تن به شکست داد و بدترین نتیجه در هفته یازدهم نیز به این تیم تعلق می‌گیرد. تیم نفت مسجد سلیمان به لطف این ۳ گل همچنان به همراه مس کرمان دارای بهترین خط حمله مسابقات است.

* طلسم شکنی بعد از ۹۸۰ دقیقه

تیم راه آهن تا پایان هفته یازدهم تنها تیمی است که طعم پیروزی را نچشیده است. اما عجیب تر این بود که آنها حتی موفق به گلزنی هم نشده بودند. رضا معقولی هافبک با تجربه تیم راه آهن در دقیقه ۸۰ بازی روز گذشته این تیم مقابل ایرانجوان بوشهر موفق به گلزنی شد تا راه آهنی ها بعد از ۹۸۰ دقیقه حضور در لیگ یک جشن شادی بعد از گل برپا کنند. این طولانی ترین زمانی است که یک تیم در رقابت های لیگ یک موفق به گلزنی نشده بود.

* دبل جنجال در سیرجان

هرچقدر دیدار دو تیم گل گهر و خونه به خونه در سیرجان گل نداشت، به جای آن جنجال داشت. اولین جنجال به مردود شدن گل تیم خونه به خونه باز می گشت. گلی که به زعم بازیکنان و اعضای کادر فنی آن صحیح بود و داور نمی بایست آن را مردود اعلام می کرد. این موضوع باعث شد تا دقایقی این بازی متوقف شده و کار از دست داور خارج شود.

اما جنجال دوم در سیرجان به ضرب و شتم یک خبرنگار پس از بازی باز می گشت. خبرنگاری که جهت پوشش نشست خبری پس از بازی قصد ورود به محل برگزاری آن را داشت اما از جانب برخی از عوامل از حضور در محل برگزاری نشست منع گردید و اصرار و مقاومت این خبرنگار برای حضور در سالن در نهایت به ضرب و شتم وی منجر شد. ناگفته نماند که این نشست خبری در آخر برگزار نشد تا خبرنگار مزبور کتکی بیهوده خورده باشد.

* نفت و نساجی کم کم مدعی می شوند

هرچقدر از آغاز لیگ می گذرد، دو تیم نفت و نساجی بیشتر چهره مدعیان جدی صعود را به خود می گیرند. شاگردان فکری و پاشازاده در ادامه نتایج خوب این فصل شان روز گذشته با نتایج مشابه ۳ بر یک حریفان خود را شکست دادند تا با ۲۶ و ۲۳ امتیاز مقتدرانه تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی باشند و چهره یک مدعی واقعی صعود را به خود گرفته باشند.

* مدعیان صعود و کاندیداهای سقوط

هرچند برای معرفی تیم های مدعی صعود و کاندیدای سقوط هفته یازدهم قدری زود به نظر می رسد، اما به صورت تقریبی می توان گفت تیم های نفت مسجد سلیمان، نساجی، مس کرمان و برق جدید شیراز تیم‌هایی هستند که بیش از سایرین خود را به صعود به لیگ برتر نزدیک می‌دانند.

در پایین جدول شرایط قدری فرق می‌کند. تیم راه آهن نه شرایط خیلی خوبی دارد و نه روند این تیم امیدوار کننده است و احتمال سقوطش که در حال حاضر با ۲ امتیاز در قعر جدول به سر می‌برد زیاد است. شهرداری تبریز، صبای قم، ایرانجوان بوشهر، آلومینیوم اراک و ماشین سازی هم دیگر تیم هایی هستند که باید تلاش بیشتری کرده تا خود را از خطر سقوط به لیگ دسته دوم نجات دهند.