نصب 100 دوربین‌ هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه نصب دوربین‌های هوشمند با قابلیت ثبت تخلف و پلاک‌خوان در استان در حال توسعه است، گفت: در 60 نقطه از استان این دوربین‌های هوشمند با قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای و میانگین نصب شده است که با راه‌اندازی دوربین‌های پلیس‌راه این تعداد در آینده‌ای نزدیک […]

02
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه نصب دوربین‌های هوشمند با قابلیت ثبت تخلف و پلاک‌خوان در استان در حال توسعه است، گفت: در 60 نقطه از استان این دوربین‌های هوشمند با قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای و میانگین نصب شده است که با راه‌اندازی دوربین‌های پلیس‌راه این تعداد در آینده‌ای نزدیک به 100 نقطه می‌رسد.
به گزارش حرف، آفرین محمدزاده به مناسبت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت برنامه‌ها در حوزه ایمنی است تا تردد جاده‌ای ایمن داشته باشیم.
وی از نصب 46 کیلومتر نیوجرسی برای جلوگیری از تصادفات رخ به رخ طی هشت ماه امسال در استان خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران راه‌های استان را متفاوت را با سایر استان‌ها عنوان کرد و افزود: باید قبل از ساخت راه جدید به فکر حفظ راه‌های موجود باشیم.این مسئول حفظ و پاکیزگی حاشیه راه‌ها را نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه اصلی برعهده دهیاری‌ها است اما شاهد حضور کمتر دهیاری‌ها در پاکیزگی حاشیه راهها هستیم.
محمدزاده ادامه داد: در حوزه بودجه نگهداری راهها در شرایط سختی هستیم و به دنبال رفع این مشکلات هستیم.وی با بیان اینکه نصب دوربین‌های هوشمند با قابلیت ثبت تخلف و پلاک‌خوان در استان در حال توسعه است، تصریح کرد: در 60 نقطه از استان این دوربین‌های هوشمند با قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای و میانگین نصب شده است که با راه‌اندازی دوربین‌های پلیس‌راه این تعداد در آینده‌ای نزدیک به 100 نقطه می‌رسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه 125 شرکت حمل‌ونقل کالا و 207 شرکت حمل و نقل مسافری در استان فعالیت دارند؛ گفت: حدود 16 الی 17 میلیون تن کالا طی سال جابه‌جایی از سطح استان انجام می‌شود و گفتنی است بیش از 5 میلیون مسافر نیز با صورت وضعیت از مازندران جابه‌جا می‌شوند.این مسئول متذکر شد: 6 شرکت بین‌المللی در بحث کالا و دو شرکت بین‌المللی مسافری در استان مشغول فعالیت هستند.
محمدزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وجود آمار بالای خودروهای فرسوده در استان مازندران در ناوگان عمومی، چه اقداماتی برای نوسازی این ناوگان انجام داده‌اید؛ بیان کرد: ما در استان مازندران نزدیک به 12 هزار و 800 دستگاه ناوگان سنگین باری داریم که عمر متوسط آن‌ها بیش از 20 سال است.
وی با بیان اینکه عمر برخی از این خودروها به بیش از 40 سال نیز می‌رسد، افزود: با توجه به معضلات اجتماعی و اقتصادی در رده خارج کردن ناوگان فرسوده این است که اگر بخواهیم در سطح کشور کاری صورت گیرد باید خود رانندگان به میدان بیایند و این امر مستلزم آن است که از مشوقات و تمهیدات ویژه‌ای برخوردار شوند.
محمدزاده در این خصوص که با توجه به جمعیت بالای نزدیک به 13 هزار نفری رانندگان سنگین استان و مطالبه عمومی کانون‌های صنفی مبنی بر افزایش سهمیه لاستیک و عدم مکفی بودن لاستیک‌های توزیعی در قبال نیاز استان، چه برنامه و تمهیداتی برای پاسخگویی به مطالبات رانندگان دارید؛ گفت: ما از هر جهت و ابزاری برای افزایش سهمیه لاستیک در استان استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: از آن‌جا که استان مازندران با جمعیت 12 هزار و 800 نفری رانندگان سنگین سهم 3.5 درصدی از ناوگان این حوزه در کشور را دارد، و هرچند لاستیک توزیعی نزدیک به 11 هزار حلقه در برابر نیاز استان مکفی نیست اما درصد لاستیک‌های توزیعی در استان در قبال تعداد ان در کل کشور بیش از 3.5 درصد یا سهم استان در کشور است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در خصوص اینکه بیمه تکمیلی از مطالبات جدی دیگر رانندگان است که رانندگان از روند اجرا و تحقق عملی آن راضی نیستند، عنوان کرد: بیمه تکمیلی پس از سال‌ها پیگیری هم اکنون در حال اجرا است تا بتواند بدون اینکه هزینه‌ای به راننده تحمیل کند از محل کمیسیون بارنامه نسبت به تأمین هزینه‌های این بخش اقدام شود.
وی با بیان اینکه در گام اول اجرای این طرح، ثبت نام از طریق صنوف رانندگان انجام شد، مطرح کرد: در این طرح، خود کانون‌های صنفی رانندگان رأسا طرف قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای هستند و مطمئنا این طرح بسیار مهم و ارزشمند در اجرا در مراحل اولیه با چالش‌هایی هم همراه است که رفته رفته به سمت بهبود پیش خواهد رفت و شاهد افزایش رضایتمندی رانندگان خواهیم بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص قرار گرفتن ناوگان سنگین در زمره مشاغل سخت، بیان کرد: این موضوع از سوی کانون‌های صنفی مطرح شد و در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است تا پس از تأیید و تبدیل به قانون در اختیار سازمان‌های بیمه‌ای قرار گیرد.