نشاط فرهنگی و امید اجتماعی محور برنامه‌ 100 روزه کتابخانه‌های عمومی مازندران

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در تشریح برنامه های صد روزه ای که به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتهی می شود، از نشاط فرهنگی و امید اجتماعی بعنوان محور برنامه های کتابخانه های عمومی یاد کرد. ‎ به گزارش حرف، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در تشریح برنامه های صد روزه کتابخانه […]

IMG23133892

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در تشریح برنامه های صد روزه ای که به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتهی می شود، از نشاط فرهنگی و امید اجتماعی بعنوان محور برنامه های کتابخانه های عمومی یاد کرد. ‎

به گزارش حرف، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در تشریح برنامه های صد روزه کتابخانه های عمومی که به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتهی می شود، اظهار داشت: جهاد فرهنگی را سرلوحه کار سازمانی خود قرار داده ایم و با احساس تکلیف و پرکاری و صداقت در عمل، محور برنامه های کتابخانه های عمومی را نشاط فرهنگی و امید اجتماعی تعیین کردیم تا گفتمان حقیقی انقلاب اسلامی را به خوبی برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: برنامه ریزی شده است تا با برگزاری 210 نشست کتاب خوان، حدود 1000 کتاب معرفی شود که بخشی از آنها انجام شده است و در مدت باقیمانده، این نشست ها به پایان خواهد رسید.

ولیپور با بیان اینکه به لحاظ برنامه های ترویجی و تبلیغ کتابخوانی هم برنامه های متنوعی در 115 کتابخانه عمومی استان به مناسبت های مختلف اجرا می شوند، گفت: برگزاری بیش از 900 مسابقه کتابخوانی و جلسه و محفل مطالعاتی با موضوعاتی نظیر خانواده، انقلاب اسلامی، ادبیات پایداری و مهدویت، در نظر گرفته شده که تا بحال با استقبال شایسته ای همراه بوده است و امیدواریم بتوانیم اثربخشی فرهنگی خود را به حداکثر برسانیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به بخش ویژه کودک در کتابخانه های عمومی، این بخش را یک فرصت ارزنده برای فعالیت فرهنگی دانست و بیان داشت: 850 جلسه قصه گویی و مسابقه نقاشی با محوریت کتاب های فاخر و جذابی که در این بخش ها موجود است، در حال اجرا هستند که پای بسیاری از خانواده ها را برای هدایت صحیح مطالعاتی فرزندانشان، به کتابخانه ها گشوده است.

وی ضمن توجه دادن به برگزاری جلسات آموزشی برای کتابداران سراسر استان در اسفندماه، اظهار داشت: آموزش کتابداران برای اثربخشی بیشتر در بخش کودک هم صورت می گیرد و جشنواره ای ملی با عنوان «هدهد سفید» در حال برگزاری است که طی آن قرار است پرمخاطب ترین کتاب های گروه کودک و نوجوان با داوری برخی از کودکان و نوجوانان فعال در کتابخانه ها انتخاب شوند و هم اینک هیجان خاصی را به این بخش بخشیده است.

ولیپور به همزمانی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: دختران، بانوان، مادران و زنان خانه دار از مخاطبان مهم مجموعه فرهنگی ما هستند و از این فرصت هم بنا داریم برای تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) و معرفی یک الگوی مناسب برای زنان مسلمان انقلابی با برگزاری نشست ها و سیرهای مطالعاتی، بطور ویژه بهره ببریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در ادامه با تاکید بر تلاش برای بهبود زیرساخت های کتابخانه ای در استان، اذعان داشت: تعمیر و تجهیز کتابخانه ها از مسائل مهمی است که همواره به آن توجه می شود اما به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، اهتمام جدی تر برای توسعه زیربنایی شده است و فقط در بحث گرمایشی بیش از 150 میلیون تومان اعتبار برای 30 کتابخانه در استان لحاظ گردید.

وی همچنین به همکاری با موسسه قلم چی و بنیاد برکت جهت تکمیل چند پروژه کتابخانه ای اشاره کرد و بیان داشت: در استان 39 پروژه کتابخانه سازی داریم که هم از طریق بودجه تملک دارایی و هم مشارکت خیرین و مجموعه هایی مانند قلم چی و بنیاد برکت، به دنبال تکمیل آنها هستیم که در صورت تکمیل، افزایش قابل ملاحظه ای در سرانه فضای کتابخوانی استان رقم خواهد خورد.

ولیپور در تکمیل این بخش از برنامه ها، ابراز امیدواری کرد: کتابخانه های عمومی روستاهای دارابکلای شهرستان میاندورود و حسین آباد شهرستان بهشهر در این بازه صد روزه با تامین اعتبارات لازم به بهره برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران همچنین با بیان اینکه، کارگاه های آموزش مقابله با آسیب های اجتماعی در فریدونکنار در حال برگزاری است، اذعان داشت: این کارگاه های آموزشی در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی به جهت اینکه شهرستان فریدونکنار در میان 31 شهرستانی که از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت اجرای برنامه های فرهنگی قرار گفت، برگزار می شود و از این حیث نهاد کتابخانه های عمومی بسیار جدی ورود کرده و امیدواریم با استقبالی که تاکنون با آن مواجه شدیم بتوانیم در ارتقاء شاخص های سلامت اجتماعی در این شهرستان موفق باشیم.