نخستین نشاء برنج کشور در آمل انجام شد

نخستین نشاء شالی برنج از نوع ارقام طارم محلی در شالیزارهای شهرستان آمل انجام شد. نخستین نشاء کاری برنج پیش ازظهر دوشنبه در سطح یک هکتار از شالیزارهای بخش دابودشت شهرستان آمل به زیر کشت رفت. مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل در حاشیه این مراسم گفت، شرایط مناسب آب وهوایی ومدیریت خوب شالیکاران، فصل زراعی پیش رو را امیدوارکننده کرده است. حسین […]


نخستین نشاء شالی برنج از نوع ارقام طارم محلی در شالیزارهای شهرستان آمل انجام شد.

نخستین نشاء کاری برنج پیش ازظهر دوشنبه در سطح یک هکتار از شالیزارهای بخش دابودشت شهرستان آمل به زیر کشت رفت.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل در حاشیه این مراسم گفت، شرایط مناسب آب وهوایی ومدیریت خوب شالیکاران، فصل زراعی پیش رو را امیدوارکننده کرده است.

حسین اسلامی افزود: شهرستان آمل دارای ۳۷ هزار و ۶۷۸ هکتار شالیزار است که تاکنون در ی در ۳۵ هزار و ۲۹۸ هکتار بوده عملیات شخم و شیار انجام شده است.

وی به خزانه گیری در ۳۷ هزار هکتاراز شالیزارهای شهرستان آمل تاکنون اشاره کرد وادامه داد، تاکنون آب تخت اولیه ۸ هزارهکتار انجام و حدود ۶ هزار هکتار نیز آماده نشاکاری شده است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل درعین حال بر کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای شهرستان تاکید کرد وگفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام کشت مکانیزه بهترین راهکار برای پیشگیری ودرامان ماندن از این ویروس منحوس است.

اسلامی، صرفه جویی در وقت، انجام به موقع عملیات کاشت، کاهش هزینه تولید، افزایش بهره وری نیروی کارگری و افزایش تولید محصول را از جمله اهداف مکانیزاسیون برشمرد.

وی ادامه داد، طبق بررسی‌های انجام شده مصرف بذر در نشاکاری به صورت مکانیزه نسبت به سنتی از ۶۰ کیلوگرم در هکتار به ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم در هکتار می‌رسد که خود منجر به کاهش مصرف بذر و کاهش هزینه تولید می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی آمل ابرازامیدواری کرد، با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار هکتار کشت مکانیزه انجام شود.