نجات بیش از 300 نفر از خطر مرگ در ساحل مازندران

از آغاز اجرای طرح کاهش تلفات انسانی  بیش از 300نفر از خطرمرگ در ساحل مازندران نجات یافتند. به گزارش حرف آنلاین، غلامعلی فخاری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اجرای طرح سالم سازی دریا از اول خرداد امسال گفت: هزار و ۴۰۴ حادثه در این طرح امدادرسانی شده است که […]

1500884925_photo_2017-07-22_14-11-41_snapseed

از آغاز اجرای طرح کاهش تلفات انسانی  بیش از 300نفر از خطرمرگ در ساحل مازندران نجات یافتند.

به گزارش حرف آنلاین، غلامعلی فخاری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اجرای طرح سالم سازی دریا از اول خرداد امسال گفت: هزار و ۴۰۴ حادثه در این طرح امدادرسانی شده است که از این تعداد ۳۰۱ حادثه مربوط به نجات مغروقین از امواج مرگبار خزر بود.

وی افزود: تا کنون هزار و ۹۹ نفر از خدمات سرپایی و امدادی استفاده کردند. دکترفخاری  افزود:درقالب طرح کاهش تلفات انسانی امسال  ۱۰۰ پست پایگاه ثابت و سیار و با بکارگیری هزار و ۲۰۰ نجاتگر هلال احمر و ناجی غریق در ۳۷۶ نقطه پرخطر سواحل استان مستقر هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد غرقی‌های دریا در استان نا آشنا به فن شنا و امواج شکافنده بودند از مسافرین و شناگران  درخواست کرد: با توجه پیشروی آب در سواحل و وجود تپه‌های ماسه‌ای و چاله‌های دریایی بویژه تأسیسات زیر آب و با توجه به هشدار‌ها، حتما در داخل طرح شنا کنند و از شنا دسته جمعی در مناطق پرخطر بپرهیزند.