نامگذاری دو بلوار به نام دماوند و بنیان گذار شرکت کاله

در جلسه شورای نامگذاری شهرستان و با پیشنهاد فرماندار شهرستان آمل؛ دو بلوار به نام دماوند و دیگری به نام بنیان گذار شرکت کاله نامگذاری شد. به گزارش حرف آنلاین، سید جعفررسولی در جلسه شورای نامگذاری شهرستان آمل با تاکید بر اینکه، در نامگذاری کوچه ها و خیابان ها شهدای منطقه ارجحیت دارند، عنوان کرد: […]

1390

در جلسه شورای نامگذاری شهرستان و با پیشنهاد فرماندار شهرستان آمل؛ دو بلوار به نام دماوند و دیگری به نام بنیان گذار شرکت کاله نامگذاری شد.

به گزارش حرف آنلاین، سید جعفررسولی در جلسه شورای نامگذاری شهرستان آمل با تاکید بر اینکه، در نامگذاری کوچه ها و خیابان ها شهدای منطقه ارجحیت دارند، عنوان کرد: هیچ قهرمانی بالاتر از شهدا نیست و نامگذاری معابر و خیابان هایی که شهید دارند باید به نام این عزیزان باشد تا دلاوری هایشان فراموش نشود.

وی با اشاره به اینکه اولویت بعدی در نامگذاری خیابان ها، میادین و کوچه ها، به نام قهرمانان ورزشی و علمی شهرستان است، تصریح کرد: شهرستان آمل دارای قهرمانان علمی و ورزشی نامی و تاثیرگذاری است که نباید فراموش شود.

رسولی ادامه داد: قاسم رسولی تنها المپیکی این شهرستان است که دو بار برای شهرستان عنوان کسب کرده است، قهرمانان المپیادهای علمی جهان نیز دارای شان و جایگاه برتری هستند که برای تشویق آنها و قدردانی از کسب افتخارات بیلبوردهایشان در ورودی های شهرستان نصب شود.

وی با بیان اینکه قدردانی از نخبگان شهرستان وظیفه مسئولان است و باید موردتوجه قرار گیرد، عنوان کرد: یکی از افرادی که سهم و تاثیرگذاری مهمی در سطح شهرستان آمل داشته و از نوابغ ملی و بین المللی به شمار می رود، غلامعلی سلیمانی بنیان گذار شرکت کاله است. وی بیش از 8هزار اشتغال در سطح شهرستان ایجاد کرده است، اشتغالزایی وی در سطح ملی بسیار زبانزد است و باید از تلاش های وی حداقل با نامگذاری یک خیابان یا بلوار قدردانی شود.

فرماندار آمل همچنین درباره نامگذاری یک خیابان یا بلوار به نام دماوند به دلیل اینکه این اثر طبیعی ملی در حوزه استحفاظی شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: بلوار تازه تاسیس ولایت جنوبی که در دست ساخت است به نام دماوند نامگذاری شود، این بلوار به مسیر خروجی شهرستان و به سمت محور هراز ختم می شود و شانیت نامگذاری به نام دماوند را دارد.

در این جلسه با پیشنهاد فرماندار، بلوار منتهی به شرکت کاله آمل به نام بلوار کاله و نیز بلوار ولایت جنوبی به نام دماوند نامگذاری می شود.