موج ششم ، آبان به مازندران می‌رسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس پیش بینی‌ها ، شروع موج ششم کرونا در مازندران به دلیل کاهش شدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بی‌توجهی ۵۰ درصد گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال به دریافت واکسن از اوایل آبان دور از انتظار نیست. دکتر قاسم اویس افزود: در اوایل مهر سال جاری پیش‌بینی […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس پیش بینی‌ها ، شروع موج ششم کرونا در مازندران به دلیل کاهش شدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بی‌توجهی ۵۰ درصد گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال به دریافت واکسن از اوایل آبان دور از انتظار نیست.

دکتر قاسم اویس افزود: در اوایل مهر سال جاری پیش‌بینی کرده بودیم که در صورت تدوام رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین افزیش مسافرت‌های غیرضروری و بی رغبتی گروه های مختلف سنی نسبت به دریافت واکسن کرونا، موج ششم کرونا در مازندران در دومین ماه پاییز محتمل خواهد بود و اکنون شاهدیم که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روزهای گذشته در مازندران به کمترین حدممکن از زمان شیوع کرونا یعنی کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۵۰ درصد از گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال که ۲۵ درصد کل جمعیت استان مازندران را شامل می شود، همچنان اعتقادی به دریافت واکسن ندارند و این بی توجهی سبب می شود تا استان درگیر موج ششم شود.

اویس با درخاست از شهروندان مازندرانی برای دریافت واکسن کرونا و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، هشدار داد : در صورت ادامه بی اعتنایی های کنونی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسن گریزی ، متاسفانه باید منتظر فاجعه ای باشیم که نتیجه آن تا پایان آذر ماه از دست رفتن جان صدها تن دیگر از هم استانی‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد : اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند یکی از اقدامات موثر و الزام‌آور برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که امیدواریم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا برای تسریع در اجرای این طرح در تمام نقاط کشور دستورالعمل های را مصوب و ابلاغ کند تا هر چه زودتر در استان ها اجرایی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که از گروه هدف ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفری استان تاکنون ۸۳.۸ درصد دُز اول و ۴۰.۴ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند ، اظهار داشت : دُز سوم واکسن کرونا هم به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از کادر درمان استان تزریق شده است و در این مرحله قرار است ۶ هزار نفر از کادر درمان در سراسر مازندران دُز سوم واکسن کرونا را در روزهای آینده دریافت کنند.

وی افزود : مشکلی در تامین واکسن در استان مازندران ندارد و هر۲ روز یک بار حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دُز واکسن وارد استان می شود.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونایی استان صفر شد. همچنین مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۹۶ بیمار جدید به ۳۹۰ نفر رسید.