مهدهای کودک مهمترین پایگاه اجتماعی در پرورش و تربیت کودکان هستند

معاون بهزیستی مازندران گفت: مهدهای کودک مهمترین پایگاه اجتماعی در پرورش  و تربیت کودکان هستند. به گزارش حرف، وحید حسین‌زاده در 13‌امین جشنواره اختتامیه زبان استان مازندران به میزبانی ‌شرکت راه ابریشم در آمل با بیان اینکه ما نباید کودکی و حس کودکی را از فرزندان خود بگیریم، بیان کرد: رسالت و برنامه‌های ما در […]

photo_2019-01-18_00-47-27

معاون بهزیستی مازندران گفت: مهدهای کودک مهمترین پایگاه اجتماعی در پرورش  و تربیت کودکان هستند.

به گزارش حرف، وحید حسین‌زاده در 13‌امین جشنواره اختتامیه زبان استان مازندران به میزبانی ‌شرکت راه ابریشم در آمل با بیان اینکه ما نباید کودکی و حس کودکی را از فرزندان خود بگیریم، بیان کرد: رسالت و برنامه‌های ما در مهدهای کودک با اولویت ابعاد پرورشی کودکان است.

وی با اشاره به اینکه مهدهای کودک و نهادهای پرورشی باید خلا های اجتماعی و فرهنگی خانواده را در مهد کودک با ارائه برنامه‌های مبتنی بر  اجتماع محور و خانواده محور با رویکرد مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی باشد، افزود: اگر در جامعه امروز مسائل و تحولات اجتماعی متعددی رخ می‌دهد بخاطر نبود آموزش نیست بلکه ما در پرورش وتربیت فرزندان غافل شدیم.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید براینکه خانواده‌ها با تاکیدی که بر آموزش دارند از تربیت فرزندان غافل می‌شوند، اظهار داشت: زمانی می‌توانیم نشاط اجتماعی را در فرزندان  و جامعه ایجاد کنیم که نهادهای جامعه‌پذیری مانند خانواده و آموزش و پرورش و موسسات رویکرد و اولویت آنها مبتنی بر پرورش کودکان باشد.

وی افزود: در استان مازندران بیش از 850 مهد کودک  و 4هزار مربی در مهدهای کودک استان در حال پرورش 29 هزار کودکان  با ارائه برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کنند.

حسین‌زاده با بیان اینکه دوران کودکی طلایی‌ترین دوران رشد زندگی یک انسان هست، گفت:   دستگاه‌های متولی هم باید بهترین و طلایی‌ترین برنامه‌ها را در رشد و پرورش کودکان ارائه کنند تا بتوانیم فرزندان خودمان را در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه کنیم.