مهارت آموزی راهکار برون رفت جوانان از معضل بیکاری است

جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان به ریاست سید علی اسد فرماندار جویبار و مدیران ادارت و ابراهیم ولیپور رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای جویبار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. به گزارش حرف، در این جلسه اسد فرماندار جویبار  چالش های فرهنگی و زیرساختی را دو عامل کاهش ازدواج در کشور و همچنین […]

6

جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان به ریاست سید علی اسد فرماندار جویبار و مدیران ادارت و ابراهیم ولیپور رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای جویبار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش حرف، در این جلسه اسد فرماندار جویبار  چالش های فرهنگی و زیرساختی را دو عامل کاهش ازدواج در کشور و همچنین مهارت آموزی جوانان را راهکار برون رفت از معضل بیکاری دانست.

وی گفت: با گسترش رشته های فنی و حرفه ای و آموزش مهارت به جوانان دیگر به چالش بیکاری به وسعت امروز مواجه نخواهیم بود و باید به جوانان فرصت حضور در موقعیت‌های مختلف داده شود و آن‌ها نیز استعداد و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

در ادامه ولیپور رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای جویبار گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری  دوره های آموزشی به جوانان شهرستان اعلام و بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای جویبار با آموزش های مهارتی تخصصی که به جوانان ارایه می دهد گام بلندی در جهت هدایت نیروی متخصص به بازار کار و همچنین ایجاد اشتغال زایی را دارد.

وی همچنین بیان کرد: شورای مهارت شهرستان در سال 98 تشکیل می شود که با توجه به نیازسنجی های انجام شده و ارایه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و حفظ شاغلان در بخش های مختلف تولیدی شهرستان کمک خواهد کرد.