مهاجرت، سدی در برابر توسعه پرچیکلا

حرف آنلاین/سرویس روستا: روستا زیبای پرچیکلا  در 10 کیلومتری جنوب مرکز استان قراردارد. به گفته ناصر محمدپور-دهیار پرچیکلا،  جمعیت این روستا طبق آخرین سرشماری مرکز آمار93 خانوار و 353 نفر است. با آنکه این روستا فاصله کمی با شهرستان ساری دارد اما فاقد امکاناتی نظیر خانه بهداشت، سالن ورزشی، کتابخانه و غسالخانه است. محمد پور […]

حرف آنلاین/سرویس روستا: روستا زیبای پرچیکلا  در 10 کیلومتری جنوب مرکز استان قراردارد. به گفته ناصر محمدپور-دهیار پرچیکلا،  جمعیت این روستا طبق آخرین سرشماری مرکز آمار93 خانوار و 353 نفر است.

با آنکه این روستا فاصله کمی با شهرستان ساری دارد اما فاقد امکاناتی نظیر خانه بهداشت، سالن ورزشی، کتابخانه و غسالخانه است.

محمد پور می‌گوید: جمعیت روستا کم است و به دلیل درآمد کم دهیاری، هنوز نتوانسته ایم برنامه های اولویت دار خود را اجرا کنیم، در آمدی هم که استانداری به دهیاری پرچیکلا اختصای می دهد مطابق با درآمد روستا که بسیار ناچیز است.

وی با اظهار اینکه روستاهای کم جمعیت چطو می‌توانند با کمترین اعتبارات برای توسه روستا گام بردارند، تصریح کرد: طرح هادی پرچیکلا هنوز مصوب نشده است.

دهیارپرچیکلا با اشاره به جاذبه های طبیعی روستا می‌گوید: طبیعت این روستا با جنگل مزین شده است و دارای چشمه آب معدنی(اوگ) است ضمن اینکه قله تاریخی(مارون) در مجاورت روستا قرار دارد. برای آنکه به توسعه و گردشگری در روستا رونق دهیم باید چشمه(اوگ) و قله(مارون) ساماندهی شود که سازمان میراث فرهنگی با راه اندازی سفره خانه مخالفت کرد، برای ساماندهی چشمه نیز  اعتبارات ما محدود است.

او می‌گوید: شغل اغلب اهالی پرچیکلا کشاورزی، باغداری و دامداری است اما به دلیل نبود امکانات و عدم حمایت از سوی مسئولان، اکثر جوانان به شهر مهاجرت کردند و همین مهاجرت ها خود آسیب های جدی را به همراه دارد.

محمد پور اظهار کرد: اگر مسئولان قدری همت کنند ما می‌توانیم گردشگری روستا را رونق بخشیم و با این اقدام ضمن اینکه به توسعه روستا کمک می‌کنیم، پرچیکلا نیز می‌تواند یکی از روستاهای ممتاز گردشگری شود.