منابع جدید برای اتمام پروژه های ورزشی

وزیر ورزش و جوانان گفت: طولانی شدن بعضی از پروژه‌ها مانند ورزشگاه 5 هزار نفری آمل وجود مشکلات اجرایی، معارضین و قضایی بوده که امیدواریم با اختصاص منابع جدید در سال آینده این مشکلات برطرف شود و دلیل اصلی این بازدید هم به همین عنوان است. صبح روز گذشته  وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه […]

وزیر ورزش و جوانان گفت: طولانی شدن بعضی از پروژه‌ها مانند ورزشگاه 5 هزار نفری آمل وجود مشکلات اجرایی، معارضین و قضایی بوده که امیدواریم با اختصاص منابع جدید در سال آینده این مشکلات برطرف شود و دلیل اصلی این بازدید هم به همین عنوان است.

صبح روز گذشته  وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه 10 هزار نفری کاله آمل «پیامبر اعظم(ص)» بازدید کرد.

مسعود سلطانی‌فر اظهار کرد: اقتصاد ورزشی، دنیای اقتصادی بزرگی است و دلیل آن هم این است که بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری جدی کرده، چراکه سازوکار درآمدزایی در همه کشورها برای بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.وی افزود: در ایران سازوکارها محدود است و اگر بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند نه‌تنها به‌عنوان منابع درآمد بلکه محلی برای هزینه کردن می‌بیند و ما به‌دنبال آن هستیم تا سازوکاری را تعیین کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی و اشخاص حقیقی هم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر ورزش و جوانان به ورزشگاه 10 هزارنفری کاله آمل اشاره کرد و از آن به‌عنوان نمونه کاری که توسط بخش خصوصی انجام شده است، نام برد. سلطانی‌فر با بیان اینکه در برنامه ششم با کمک نمایندگان مجلس برداشتن هزینه‌های بخش ورزش را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به کمک مجلس تصویب کردیم، اظهار کرد: دادن تسهیلات ویژه ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی و تأمین زمین ارزان قیمت، از جمله کارهایی است که در حال انجام است تا میزان مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های ورزشی بیشتر شود.

وی ادامه داد: حدود 4 هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که برای اتمام آن، 9 هزار میلیارد تومان پول لازم است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تعامل نزدیکی با مجلس در تدوین برنامه ششم داشتیم و توانستیم در یکی از مواد برنامه ششم، 27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به بخش‌های مختلف ورزشی در استان‌ها اختصاص اختصاص دهیم که در سال‌های آینده تحول خوبی به‌وجود می‌آورد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با وجود محدودیت‌ها فشار آوردیم تا پروژه‌های نیمه‌کاره زودتر به اتمام برسد، اضافه کرد: پروژه‌هایی که ظرف یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید بسیار مهم هستند که از جمله آن می‌توان به استادیوم 15 هزار نفری بیرجند و بجنورد، ورزشگاه بزرگ میانرود شیراز و بوشهر و تعدادی سالن سرپوشیده اشاره کرد که با وجود تنگناهای مالی در چند ماه آینده افتتاح می‌شوند.

به گزارش فارس، وزیر ورزش و جوانان به همراه معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و هیأت همراه از دو پروژه ورزشگاه 10 هزار نفری پیامبر اعظم(ص) کاله و ورزشگاه 5 هزار نفری شهید چمران آمل بازدید کردند.

*گلایه مردم از وضعیت نامناسب ورزشگاه  7تیر بابل

وزیر ورزش و جوانان همچنین  از ورزشگاه شهدای 7تیر بابل بازدید کرد که عده‌ای از مردم، از وضعیت نامناسب چمن، آب آشامیدنی و صندلی‌های این ورزشگاه ناراضی بودند و امکانات آن را صفر دانستند و خواستار رسیدگی وزارت ورزش و جوانان به این مشکلات شدند. مسعود سلطانی‌فر با ورود به زمین ورزشی این مجتمع با جمعی از مردم ورزش‌دوست حاضر مواجه شد و دقایقی به سخنان آنان گوش داد.عده‌ای از مردم، از وضعیت نامناسب چمن، آب آشامیدنی و صندلی‌های این ورزشگاه ناراضی بودند و امکانات آن را صفر دانستند و خواستار رسیدگی وزارت ورزش و جوانان به این مسأله شدند. ربیع فلاح‌جلودار استاندار مازندران که از ابتدا حضور نداشت خود را به بابل رساند و در ادامه بازدیدها با وزیر ورزش همراه شد.