معوقات بانکی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: معوقات بانکی مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی است.  محمد محمدپور چهارشنبه شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت ها و واحدهای تولیدی استان، یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران استان را حل مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی استان نیاز به […]

حرف آنلاین: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: معوقات بانکی مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی است.

 محمد محمدپور چهارشنبه شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت ها و واحدهای تولیدی استان، یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران استان را حل مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی استان نیاز به عزم جدی تولیدکنندگان و پذیرش مسئولیت نسبت به توسعه اقتصادی است.

وی لازمه ایجاد اشتغال را رشد صنعت، توسعه اقتصادی و افزایش تولید برشمرد و افزود: در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان معوقات بانکی است و بخش عمده ای از واحدهای تولیدی به دلیل معوقه نمی توانند فعالیت کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات تولیدکنندگان را رفع کند، بیان داشت: وقتی فردی اقدام به تولید می کند ابتدا باید جوانب امر را در نظر گرفته و تنها چشم به تسهیلات بانکی و حمایت دولتی ندوزد.

محمدپور با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات ۱+ ۵ ابراز امیدواری کرد که با برداشته شدن تحریم ها گام موثری در راستای تولید بیشتر برداشته و وارد مرحله جدیدی از صنعت شویم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت شرکت خزرترانسفو و نقش مهم آن در رونق تولید استان و کشور خواستار رفع مشکلات آن از سوی بانکهای عامل شد و گفت: در رفع مشکل معوقاتی که واحدها مقصر نیستند و شرایط محیطی بر آنها سخت گرفته است پیشنهاد هایی داریم که نیاز به حمایت است.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز اظهار داشت: این نشست به منظور رفع مشکلات شرکت ها و واحدهای صنعتی تشکیل شده است.

شاهپور نیازی با بیان اینکه با مشکلات زیادی در حوزه تولید مواجه هستیم، گفت: راهکاری اندیشیده شود تا مشکلات تولیدکنندگان حل و وضعیت تولید بهبود یابد.

موسس شرکت خزرترانسفو با بیان اینکه این شرکت از سال ۶۱فعالیت خود را به عنوان نخستین سازنده دستگاههای جوش وبرش در کشور آغاز کرد، افزود: این شرکت که یکی از مهم ترین تولیدکنندگان دستگاههای جوشکاری و برشکاری استان و کشور است در حال حاضر به دلیل معوقات بانکی و مشکل نقدینگی پاسخگوی نیاز بازار نیست.

نیازی خواستار راهکار اساسی برای رفع این مشکل شد.

مدیرعامل شرکت خزرترانسفو نیز در این جلسه با بیان اینکه این شرکت بیش از ۳۰سال سابقه دارد، گفت: سیاست این شرکت منطبق با وضعیت روز جامعه است.

امیرحسین نیازی با اشاره به فعالیت این شرکت در دوره های مختلف بیان داشت: در دهه اول شرکت به خودکفایی رسید، در دوره سازندگی فعالیت شرکت در سه شیفت بود و به تولید کالاهای سرمایه ای و آموزش می پرداخت و حتی برای توسعه و پیشرفت خود از متخصصان فیلیپینی و پاکستانی استفاده می کرد.

وی اضافه کرد: در دولت اصلاحات نیز رشد اقتصادی بسیار بالا و از رونق خوبی برخوردار بود تا اینکه در ۱۰سال اخیر به خاطر هجمه واردات گسترده که با تغییرات تکنولوژی همراه بود با افول همراه و دریافت وام برای این شرکت به معضل تبدیل شد.

نیازی ادامه داد: بزرگترین مشکل ما زمانی اتفاق افتاد که با وجود سرمایه در گردش بالا با کاهش تقاضای بازار مواجه شدیم و میزان تولید ما طی سه سال ۸۴، ۸۵ و ۸۶ معادل تولید سال ۸۳ بود.

مدیرعامل شرکت خزرترانسفو تصریح کرد: از جمله اقدامات ما برای رفع این مشکل استفاده از کالاهای چینی با تکنولوژی روز دنیا بود تا ارزش افزوده و فناوری جدیدی ایجاد کنیم که در این راه موفق بودیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر با افزایش تقاضا مواجه هستیم، گفت: در پاسخ به تقاضا با مشکلات زیادی مواجه هستیم که مشکل نقدینگی مهم ترین آن است.

نیازی با بیان اینکه به دلیل معوقات بانکی، امکان استفاده از سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی نداریم، بیان کرد: در بحث بازاریابی با مشکل مواجه بوده و امکان پاسخگویی به تمام بازارها نداشته و نیاز به حمایت داریم./مهر