معاون بهره‌برداری آبفاشهری مازندران: مشترکین الگوی مصرف خود را تغییر دهند

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری مازندران، با اشاره به افزایش دمای هوا و تقاضای مصرف آب گفت: میزان مصرف آب مشترکین خانگی در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش‌یافته است. محمدرضا محمودی سرانه مصرف آب توسط هر فرد در این استان ۲۰۲ لیتر نفر در روز است […]

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری مازندران، با اشاره به افزایش دمای هوا و تقاضای مصرف آب گفت: میزان مصرف آب مشترکین خانگی در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش‌یافته است.

محمدرضا محمودی سرانه مصرف آب توسط هر فرد در این استان ۲۰۲ لیتر نفر در روز است که نسبت به میانگین کشوری که ۱۷۰ لیتر نفر در روز برآورد می‌شود، بالاتر است.

وی، استاندارد جهانی سرانه مصرف آب هر فرد را ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر نفر در روز دانست و تصریح کرد: چنانچه الگوی مصرف آب تغییر نکند، کمبود آب دامن‌گیر شهروندان خواهد بود.

معاون بهره‌برداری آبفاشهری مازندران بابیان اینکه این استان همواره پذیرای مسافران متعددی از سراسر کشور در فصل تابستان است افزود: هم‌زمان با افزایش جمعیت مسافر، میزان تقاضای مصرف آب نیز افزایش می‌یابد.

وی، افزود: با توجه به متناسب بودن ظرفیت تأسیسات آب‌رسانی با جمعیت ثابت شهرها، در برخی از نقاط ازجمله شهرهای ساحلی که در فصل تابستان ۳-۲ برابر جمعیت سیار و غیرثابت آن افزایش می‌یابد، کمبود آب بیشتری داریم.

محمودی، ادامه داد: از مسافران و هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود با مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری مانع افت فشار آب شوند.

معاون بهره‌برداری آبفاشهری مازندران، به تدابیر اندیشیده شده در مقابله با کمبود آب اشاره کرد وگفت: برای این امر مدیریت در توزیع آب، ذخیره آب در ساعات کم‌مصرف و توزیع در ساعات پرمصرف، مهندسی مجدد و بهسازی منابع تأمین پیش‌بینی شد.

 محمودی، بابیان اینکه مشترکین عزیز به‌راحتی می‌توانند با به‌کارگیری چند روش ساده از افت فشار ویا قطع احتمالی آب جلوگیری نمایند گفت: استفاده از کاهنده‌های مصرف آب، پرهیز از شستن خودرو، حیات منزل و آبیاری باغ‌ها و باغچه‌ها با آب شرب و پرهیز از مصارف غیرضروری در کاهش میزان مصرف آب مؤثر است.

وی، از هم استانی‌های عزیز خواست در صورت مشاهده هدر رفت آب ناشی از شکستگی خطوط انتقال و یا شبکه آب‌رسانی، آن را به سامانه ۱۲۲ گزارش دهند.