مشترکان مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران ضمن اشاره به افزایش دمای هوا گفت: با توجه به کمبود آب در کشور و جلوگیری از قطع آب، مشترکین در کارهای روزانه، مدیریت مصرف را جدی بگیرند. به گزارش حرف آنلاین، ذبیح‌الله ذاکری با بیان اینکه ایران به مرز خشکسالی نزدیک شد، اظهار کرد: این بحران به استان‌های شمالی […]

4

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران ضمن اشاره به افزایش دمای هوا گفت: با توجه به کمبود آب در کشور و جلوگیری از قطع آب، مشترکین در کارهای روزانه، مدیریت مصرف را جدی بگیرند.

به گزارش حرف آنلاین، ذبیح‌الله ذاکری با بیان اینکه ایران به مرز خشکسالی نزدیک شد، اظهار کرد: این بحران به استان‌های شمالی از جمله مازندران هم رسیده، چنانچه در شیوه زندگی و مصرف آب تغییری ایجاد نشود در آینده نزدیک کمبود آب دامنگیر تمامی مناطق می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش نزولات جوی و در پی آن افت ذخایر سفره های آب زیرزمینی، برداشت بی رویه در گذشته ، افزایش جمعیت منجر به کمبود آب در کشور شد.

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه در روزهای گرم مصرف آب نیز افزایش می‌یابد و این افزایش برخی از مشترکین را با افت فشار و یا قطع آب مواجه می‌سازد، گفت: حفاظت از آب به تنهایی صورت نمی‌گیرد و به یک عزم واراده قوی نیاز دارد.

این مسئول به اهمیت آب در قرآن و دین اسلام اشاره و تصریح کرد: خدواند در قرآن کریم بیش از 15 بار از اهمیت آب سخن گفت و دین اسلام نیز اسراف در مصرف را مورد نکوهش قرار داده است. ذاکری با بیان اینکه صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف و اجتناب از مصارف غیر ضروری کمک شایانی در حفظ و نگهداری از آب می‌کند، گفت: با مدیریت مصرف، آب عادلانه بين تمامی شهروندان اختصاص می‌یابد.