مسئول نمایندگی وزارت خارجه در مازندران خبر داد: آمادگی مشاوره به فعالان اقتصادی

ساری_خبرنگار حرف: مسئول نمایندگی وزارت خارجه در مازندران بابیان اینکه دسترسی خوبی به سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف دارد، گفت: دفتر نمایندگی وزارت خارجی در استان آمادگی ارائه مشاوره‌های مختلفی ازجمله در حوزه کنسولی، تجاری و تحصیلی به اقشار مختلف جامعه است. امیری در نشست خبری با اشاره به اینکه مازندران در موقعیت جغرافیایی خوبی […]

ساری_خبرنگار حرف: مسئول نمایندگی وزارت خارجه در مازندران بابیان اینکه دسترسی خوبی به سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف دارد، گفت: دفتر نمایندگی وزارت خارجی در استان آمادگی ارائه مشاوره‌های مختلفی ازجمله در حوزه کنسولی، تجاری و تحصیلی به اقشار مختلف جامعه است.

امیری در نشست خبری با اشاره به اینکه مازندران در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد، تصریح کرد: مازندران دارای دسترسی‌های زمینی و دریایی خوبی با کشورهای منطقه است و می‌توان در مراودات اقتصادی تعریف جدیدی برای مازندران ارائه کرد تا از تحریم‌ها عبور کند. به گفته وی، اگر با کشورهای حاشیه خزر ارتباط بهتری برقرار شود، در توسعه اقتصادی استان مؤثر واقع خواهد شد.

وی افزود: مکانیم تجارت کالا به کالا در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم از تحریم‌ها عبور کنیم. از کشورهای هدف برای مازندران اطلاعات اقتصادی خوبی داریم. از بخش‌های اقتصادی سفارت‌خانه‌های ایران گزارش‌های مختلفی دریافت می‌کنیم که در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.

مسئول نمایندگی وزارت خارجه در مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در برنامه سال جاری قرار دارد، اظهار داشت: هیئت‌های سیاسی از ارمنستان، روسیه و قزاقستان به‌زودی در استان حضور خواهند یافت و در بخش اقتصادی نیز هیئت‌هایی از اربیل عراق، پرتقال و گوانجو چین نیز برنامه قرار دارند.

به گفته وی، عقد خواهرخواندگی شهر بیهاج در بوسنی با کلاردشت، رامسر و مونترو سوئیس نیز در دستور کار قرار دارد و استان اولیانفسک روسیه و مازندران، استان قزاقستان شمالی نیز علاقه‌مند به همکاری با مازندران هستند.

امیری در پایان با اشاره به اینکه بنا داریم سفرای سوئیس و اتریش را به مازندران دعوت نماییم، خاطرنشان کرد: دعوت از سفرای ایران در کشورهای مختلف نیز در برنامه قرار دارد.