مرگ 6 کارگر افغان در اثر حوادث ناشی از کار در مازندران

مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران گفت : در سال گذشته (97) تعداد هشتاد و هشت نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت. به گزارش حرف، دكتر علی عباسی تصریح كرد: بر اساس آمارهای مراکز […]

مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران گفت : در سال گذشته (97) تعداد هشتاد و هشت نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

به گزارش حرف، دكتر علی عباسی تصریح كرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشكی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با  13 و آمل با 12 و بابل با 9 فوتی بیشترین و شهرهای گلوگاه، سوادکوه نکا و جویبار هر كدام با یك مورد فوتی كمترین موارد مرگ ناشی از حوادث كار را داشتند.

علت فوت

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی كه در سال گذشته 35 مورد مرگ های ناشی از حوادث كار به دلیل سقوط از بلندی و 28 مورد نیز برق گرفتگی و ما بقی اصابت جسم سخت و سایر موارد می باشد.

مرداد بیشترین ماه

عباسی با بیان اینکه مرداد ماه با 16 نفر بیشترین  و مهر با 12 ،تیر و اردیبهشت هر کدام با 8 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 73 نفر  متاهل و ما بقی مجرد هستند، افزود : تعداد شش (6) نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

افزایش 9 درصدی مصدومین ناشی از حادثه کار

 بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 913 نفر مصدوم (869 مرد و مابقی زن)ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینكه بیشترین حوادث ناشی از كار در بخش ساختمان میباشد گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در كار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده را از مهمترین راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار دانست.