مرگ 205 نفر بر اثر تصادفات رانندگی

در چهار ماه اول امسال تعداد 205 نفر (165 مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 26درصد کاهش داشت. به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ،دكتر علي عباسي با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در در سه محور درون […]

در چهار ماه اول امسال تعداد 205 نفر (165 مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 26درصد کاهش داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ،دكتر علي عباسي با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در در سه محور درون ، برون شهری و راه روستایی تصریح کرد : جاده های برون شهری با 129 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 64 و راه روستایی با 12 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان هاي ساری با 74 ، بابل با 52 و آمل ،چالوس هر کدام با 42 مورد در رتبه بعدی قرار دارند.عابرین بيشترين قرباني تصادفات
عباسي در تفكيك وضعيت متوفي افزود:در زمان وقوع تصادف 68 نفر از افراد عابر ،سرنشین  ،50  نفر موتورسوار، 44 نفر راننده ، 39 نفر سرنشین و 4 نفر هم دوچرخه سوار هستند.
مصدومين تصادفات رانندگي
مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در چهار ماه امسال، پنج هزار و 215 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه كردند كه اين رقم در مدت مشابه سال قبل پنج هزار و 197 نفر  می باشد.

اين مقام اجرايي استان يادآور شد :دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.