مرگ 12 نفر در حوادث کار در مازندران

در مهر ماه سالجاری 12 نفر (همگی مرد ) در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه بامدت مشابه سال قبل که 8 نفر بود به 12 نفر افزایش داشت. به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، در مهر […]

photo_2018-11-10_22-40-31
در مهر ماه سالجاری 12 نفر (همگی مرد ) در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه بامدت مشابه سال قبل که 8 نفر بود به 12 نفر افزایش داشت.
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، در مهر ماه سالجاری بیشترین آمار تلفات حوادث کار در شهرستان های تنکابن و بهشهر هر کدام با 3 ،و شهرهای آمل ، بابلسر ، ساری ،سوادکوه ، نور و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوتی ثبت شده است .
از این تعداد ذکر شده 9 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند .

تفکیک سن متوفی

سنین 41 تا 50 سال با 5 مود دارای بیشترین فوتی و سنین 31 تا 40 و 21تا 30 هر کدام با 2 فوتی و بیش از 61 و کمتر از 20 هر کدام با یک فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ در حوادث کار
بر اساس اين گزارش در سال های متوالی عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در مهر ماه سالجاری 6 مورد مرگ هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي و 6 مورد نيز برق گرفتگي مي باشد.

افزایش 2 درصدی مصدومین ناشی ار حادثه کار
بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 88 نفر مصدوم (84 مرد و مابقی زن)ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت.
این مقام اجرایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.