مرگ 102نفر ناشی از حوادث کار سال گذشته در مازندران ‏

مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران گفت:در سال گذشته 102 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند(101مرد و یک زن)،كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  16درصد افزایش داشت. به گزارش حرف، دكتر علی عباسی تصریح كرد:بر اساس آمارهای مراکز پزشكی قانونی استان در سال98 به […]

مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران گفت:در سال گذشته 102 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند(101مرد و یک زن)،كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  16درصد افزایش داشت.

به گزارش حرف، دكتر علی عباسی تصریح كرد:بر اساس آمارهای مراکز پزشكی قانونی استان در سال98 به ترتیب شهرستان ساری  با 18و آمل با 14 فوتی بیشترین و شهر تنکابن با یك مورد فوتی كمترین موارد مرگ ناشی از حوادث كار را داشتند.

 وی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی كه در سال گذشته 47 مورد مرگ های ناشی از حوادث كار به دلیل سقوط از بلندی با افزایش 34درصدی و 19 مورد نیز برق گرفتگی ، جسم سخت با 20، سوختگی و سایرموارد هر کدام با 8 مورد گزارش شده است.

عباسی با بیان اینکه  مرداد با 14 و اردیبهشت با 12 مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه ثبت شده است، افزود: سن 21الی 40 سال با  28 فوتی  بیشترین  و کمترین آن کمتر از 20 سال گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 84 نفر  متاهل و ما بقی مجرد هستند، افزود: تعداد پنج (5) نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند

افزایش 2 درصدی مصدومان حادثه کار

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته 930 مصدوم در اثر حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینكه بیشترین حوادث ناشی از كار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسان ها، داشتن برنامه ایمنی در كار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده را از مهمترین راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار دانست.