مردی که حریف آمریکایی را ادب کرد

    امیر علی اکبری ستاره ایران در رشته MMA در دومین مبارزه خود در سال جدید میلادی در Rizin Cup مقابل تایلر کینگ فایتر آمریکایی به روی رینگ رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه و ۳۹ ثانیه حریف پرادعای خود را با ضربات متعدد مشت ناک اوت کرد. به گزارش ایسنا، […]

 

 

امیر علی اکبری ستاره ایران در رشته MMA در دومین مبارزه خود در سال جدید میلادی در Rizin Cup مقابل تایلر کینگ فایتر آمریکایی به روی رینگ رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه و ۳۹ ثانیه حریف پرادعای خود را با ضربات متعدد مشت ناک اوت کرد. به گزارش ایسنا، فرنگی‌کار سابق ایران و دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان این‌ روزها و پس از پیروزی یکطرفه بر رقیب پرادعای آمریکایی در رشته MMA حسابی خبرساز شده و نامش بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاده است. صحبت درباره این مبارزه مهیج که با استقبال شدید مردم ایران نیز همراه بود بهانه‌ای شد تا پس از بازگشتش از ژاپن با او و علیرضا استکی مربی‌ بوکس علی اکبری هم کلام شویم که ماحصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

*پیش خودم گفتم فک تیلور را از کار می‌اندازم تا انقدر حرف نزند!

به هر حال مسابقات میان ورزشکاران ایران و آمریکا در هر رشته ای همیشه حساس بوده و این مبارزه نیز به همین دلیل و پس از کری‌خوانی های رقیب آمریکایی بسیار حساس شده بود و باعث شد مردم ایران حساسیت بیشتری به این مبارزه داشته باشند. او حتی از دایرکت شخصی نیز به من پیام می‌داد و کری‌خوانی می‌کرد. مثلا می‌گفت منتظرم روز مبارزه برسد تا دست و پایت را از جا دربیاورم. من هم در جواب می‌گفتم عجله نکن روز مبارزه همدیگر را می‌بینیم. پیش خودم گفتم باید فک او را از کار بیندازم تا مدت‌ها نتواند حرف بزند. وقتی مبارزه شروع شد کار را در همان دقیقه اول تمام کردم تا این مبارزه همیشه در خاطرش بماند.

*انتظار نداشتم مردم تا این حد حمایتم کنند

رییس سازمان رایزین از مبارزه من خیلی راضی بود چرا که کار حریف را در حالت سرپا یکسره کردم. ژاپنی‌ها علاقه خاصی به مبارزه سرپا دارند و به همین دلیل خیلی از مبارزه من راضی بودند. واقعا انتظار این میزان حمایت از طرف تماشاگران و مخصوصا مردم ایران را نداشتم و به قول معروف مردم حسابی ترکوندند!

*از UFC پیشنهاد دارم

خوشبختانه با توجه به موفقیت‌هایی که در رایزین داشتم، پس از پایان قراردادم از UFC به عنوان لیگ حرفه‌ای‌های MMA در آمریکا و جاهای دیگر پیشنهاداتی به من شد تا برای آن‌ها مبارزه کنم و از 2-3 روز دیگر این پیشنهادات را بررسی می‌کنم تا به بهترین آن‌ها پاسخ بدهم. اگر مسئولان UFC می‌خواهند برایشان مبارزه کنم باید حسابی خرج کنند.

*برای یک دقیقه مبارزه به اندازه طلای المپیک پول گرفتم!

درآمد این ورزش حرفه‌ای است اما فعلا در حد 3 یا 4 میلیارد تومان که ادعا شده نیست اما پاداش مبارزه یک دقیقه ای من مقابل رقیب آمریکایی در حد پاداش طلای المپیک در ایران است. برای طلای المپیک یک ورزشکار باید 4 سال زحمت و سختی بکشد و واقعا پاداش 300 سکه برای قهرمانان المپیک بسیار کم است. البته برای طلای جهان که اصلا از این خبرها نیست. من سال 2010 در کشتی فرنگی طلای جهان گرفتم، 3 سال بعد در سال 2013 به من بابت طلای جهان 20 میلیون تومان پاداش دادند.

*مادرم فکر می‌کرد زنده بیرون نمی‌آیم

در ابتدا که قصد داشتم به MMA بروم خانواده و مخصوصا مادرم مخالفت می‌کرد و فکر می‌کرد خشونت در MMA به حدی است که زنده بیرون نمی‌آیم اما وقتی دیدند که این رشته قوانین محکمی دارد و در سراسر دنیا علاقه‌مندان زیادی هستند که این رشته را دنبال می‌کنند، دیگر مخالفتی با حضورم در این رشته ندارند. البته مادرم هنوز هم نمی‌تواند مبارزات من را به صورت زنده ببیند و استرس زیادی دارد.

* “براک لزنر” به پیشنهادم برای مبارزه جواب نداد

خیلی دوست دارم با براک لزنر آمریکایی و قهرمان سابق سنگین وزن UFC که در حال حاضر در کشتی کج فعالیت می‌کند و دوباره قصد دارد به MMA بازگردد مبارزه کنم.چند بار هم در مصاحبه‌هایم این موضوع را اعلام کردم تا به گوشش برسد اما او تا امروز علاقه‌ای برای مبارزه با من نشان نداده است.به هر حال یک جایی گیرم می‌افتد!

*ژاپنی‌ها می‌ترسند با من مبارزه کنند

ژاپنی‌ها خودشان در این وزن یک ورزشکار بسیار خوب به نام ایشی دارند که من بارها درخواست مبارزه دادم اما قبول نکردند چرا که برای آن‌ها سنگین است که در کشور خودشان مقابل من شکست بخورد.

*از اینکه کشتی‌گیر بودم پشیمان نیستم

از حضور در کشتی پشیمان نیستم و همیشه یک کشتی‌گیر خواهم بود. درباره من همیشه می گویند فلان کشتی گیر این موفقیت را بدست آورد. 50 یا 60 درصد موفقیت حال حاضر من در MMA بواسطه حضور در کشتی است. اما دوران حضور در کشتی را فراموش کرده‌ام و خوشحال تر و راضی‌تر از زمانی که کشتی  می‌گرفتم در MMA  فعالیت می‌کنم. از اینکه آن اتفاقات در کشتی برایم افتاد ولی راه جدیدی برایم باز شد بسیار خوشحالم.

*استکی:می‌خواستم کار حریف آمریکایی را در همان وزن‌کشی تمام کنم!

استکی: پس از وزن کشی و درگیری علی‌اکبری با رقیب آمریکایی،دیدم حریف فحش می‌دهد جلوی دهانش را گرفتم که به او بر خورد و شروع به فحاشی به من کرد. کار داشت به جای باریک کشیده می‌شد که مربیان او هم وسط آمدند. گفتم برای امیر بد می‌شود وگرنه همانجا کارش را تمام می‌کردم و نمی‌گذاشتم به مبارزه با امیر برسد!