مردم، مهمترین محور ارزیابی نهادهای حاکمیتی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش 10درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی استان، گفت: مردم، مهمترین نهاد نظارتی و محور ارزیابی نهادهای حاکمیتی به شمار می روند . سرهنگ”علیرضا باقری” گفت: جلب رضایت مردم و رسیدگی به مشکلات و در خواست های آنان از مهمترین وظایف نهادهای حاکمیتی است و […]

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش 10درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی استان، گفت: مردم، مهمترین نهاد نظارتی و محور ارزیابی نهادهای حاکمیتی به شمار می روند .

سرهنگ”علیرضا باقری” گفت: جلب رضایت مردم و رسیدگی به مشکلات و در خواست های آنان از مهمترین وظایف نهادهای حاکمیتی است و تحقق این امر تنها با نظارت مستقیم مردم بر عملکرد دستگاه های اجرایی محقق می شود .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: با هدف بسط و بهبود تعامل با مردم ، افزايش مسئوليت پذيري و حس پاسخگويي در مديران ، بر اساس قانون اساسی نیروی انتظامی به عنوان اولین نهاد پیشگام اقدام به راه اندازی دفتر نظارت همگانی با هدف استفاده از نظرات مردم در بهبود ماموریت ها ، نظارت بر عملکرد یگان ها و ارتباط مستقیم مردم با فرماندهان و مدیران ناجا کرده است . به گزارش پایگاه خبری پلیس ، باقری یکی دیگر از اهداف تشکیل دفتر نظارت همگانی پلیس را افزایش اعتماد مردم به پليس، پيشگيري از وقوع ناهنجاري و بي تفاوتي در کارکنان، افزايش احساس امنيت و رضايت مردم با رویکرد جامعه محوري پليس برشمرد و گفت: با تشکیل دفاتر نظارت همگانی پلیس در سراسر کشور نیروی انتظامی توانسته به موفقیت های چشمگیری در تامین امنیت مردم دست پیدا کند.

سرهنگ باقری با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری در جلب رضایت مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی کشور توسط نیروی انتظامی از افزایش 10 درصدی تقدیر ها و رضایت مردم استان از عملکرد پلیس در هفت ماهه امسال خبر داد .

وی خاطر نشان کرد: برقراری 12 هزارو 79 مورد تماس مردم با دفتر نظارت همگانی در هفت ماهه امسال که  75 درصد از این تماس ها برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس بوده است از مصادیق بارز اعتماد مردم به نیروی انتظامی به شمار می رود . معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: امنيت پايدار درگرو تعامل و مشارکت مردمي و تمامی دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی است و پليس زماني مي تواند به شناسايي معضلات، آسيب ها، انحرافات و آشفتگي هاي اجتماعي دست پيدا کند که مردم و سایر نهادهای حاکمیتی پليس را در اين امر ياري کنند.

سرهنگ باقری در خاتمه از دفتر نظارت همگانی پلیس به عنوان پل ارتباطی پلیس با مردم یاد کرد و اظهار داشت: دفتر نظارت همگانی پلیس با شماره تلفن 197 به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به درخواست ها، شکایات، انتقادات و پیشنهادات سازنده مردم در رابطه با عملکرد پلیس است .