مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:یک میلیون اسناد دفاع مقدس در مازندران جمع آوری شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: تاکنون یک میلیون اسناد با همکاری کنگره شهدا با موضوع دفاع مقدس در استان جمع آوری شده است.  سردار عبدالله ملکی در نشست تخصصی نویسندگان استان مازندران با بیان اینکه جمع آوری خاطرات و تدوین و چاپ کتب دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های این اداره […]

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: تاکنون یک میلیون اسناد با همکاری کنگره شهدا با موضوع دفاع مقدس در استان جمع آوری شده است.

 سردار عبدالله ملکی در نشست تخصصی نویسندگان استان مازندران با بیان اینکه جمع آوری خاطرات و تدوین و چاپ کتب دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های این اداره کل است، اظهار داشت: استان مازندران از سال ۹۲ با تشکیل ستاد تدوین و بکارگیری نزدیک به ۱۰۰ پژوهشگر کار تدوین آغاز به کار کرد.

وی شمار کتاب‌های چاپ شده توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از سال ۸۰ تا ۹۳، تعداد ۵۶ کتاب اعلام کرد و گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۱۹۲ کتاب به چاپ رسید.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰ کتاب نیز امسال در دست چاپ داریم، ادامه داد: همچنین با همکاری دفتر مطالعات سپاه چند عنوان کتاب با موضوع شناسنامه عملیات‌های لشکر ۲۵ کربلا تا پایان سال ۱۴۰۰ در دست چاپ داریم.

سردار ملکی عنوان کرد: علاوه بر ۵۰ کتاب ابلاغی بنیاد، در سه حوزه نقش دولت و سازمان‌ها، مردم و نیروهای نظامی نیز در این ستاد تعریف شده است و کتاب‌ها در دست پژوهش و تدوین است.

به گزارش مهر، وی از جمع آوری بیش از ۷۰ هزار سند و ساماندهی ۴۲ هزار برگ خبر داد و گفت: اخذ حدود یک میلیون اسناد با همکاری کنگره شهدا و اخذ ۵ هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی از بیش از ۱۰۰۰ نفر از جمله اقدامات این اداره کل است.

این مسئول با بیان اینکه تدوین ۱۲۳ کتاب کارنامه عملکردی در قالب هفت محور کلان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در بحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۱۲۳ عنوان پروژه با موضوعات مختلف نظیر عملکرد شهرستان‌های استان در انقلاب اسلامی، مازندران در بحران جنگل، نقش یگان‌های نظامی، ادارات و سازمان‌ها، ستادهای استانی، پشتیبانی جنگ، ستاد تبلیغات جنگ، ستاد اسکان مهاجرین جنگی، اقشار و اصناف در دفاع مقدس تعریف شده است.

سردار ملکی با بیان اینکه در حوزه بانوان ۵۵۰ ساعت مصاحبه اخذ شده است، یک سری مجموعه‌های پژوهشی که تعداد آن به ۳۰۰ عنوان خواهد رسید در دستور کار قرار دارد. اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: پیش بینی ۱۰۰ جلدی کتاب صوتی، ۵۰ عنوان خاطرات شفاهی آزادگان و مجموعه ۵۰ جلدی خاطرات شفاهی بانوان، مجموعه ۲۰ جلدی اسناد حضور استان در دفاع مقدس، مجموعه ۵ جلدی خاطرات جانبازان نیز در دستور کار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: استان مازندران به عنوان اولین استانی بوده که صاحب نشر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت شد و انتشارات سرو سرخ تاکنون با چاپ ۸۲ اثر در چند دوره به عنوان نشر برتر استانی مورد تقدیر قرار گرفت.سردار ملکی همچنین ایجاد فروشگاه‌های دفاع مقدس را در سطح شهرستان‌های استان یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.