متن و حاشیه سومین جلسه شورای شهر آمل در سال 99؛ کم کاری در پروژه های عمرانی شهرداری آمل؛ مقصر کیست؟ / وقتی معاون شهردار یک تنه دفاع کرد!‏

سومین جلسه شورای اسلامی شهر آمل در حالی با حضور همه اعضا برگزار شد که  دفاع معاون شهردار از شهردار جدید آمل در برابر انتقادات اعضای شورا؛ پایان پرهیجانی را برای این جلسه رقم زد. خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل در جلسه بررسی بودجه سال گذشته شهرداری آمل که با حضور اعضای […]

سومین جلسه شورای اسلامی شهر آمل در حالی با حضور همه اعضا برگزار شد که  دفاع معاون شهردار از شهردار جدید آمل در برابر انتقادات اعضای شورا؛ پایان پرهیجانی را برای این جلسه رقم زد.

خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل در جلسه بررسی بودجه سال گذشته شهرداری آمل که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، تصریح کرد: شهرداری آمل در تعریض ها به صورت مناسب عمل کرده است و نیز املاک و مستغلات خوبی دارد اما در سال گذشته می توانست در تعریض برخی بلوارها و مسیرها، مناسب تر عمل کند.

وی با بیان اینکه شهرداری دارای املاک مناسبی است که می توانیم به جای بدهی به پیمانکاران پرداخت کنیم، گفت: شهرداری آمل در سال جدید این رویه را به جای پرداخت نقدی به پیمانکاران بررسی کند.

وی با انتقاد از افزایش بودجه جاری شهرداری آمل در سال جدید، بیان کرد: میزان بودجه جاری شهرداری آمل در سال جدید افزایش یافته است که شهرداری باید آن را توضیح دهد.

فرشید لیتکوهی عضو شورا و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر آمل، نیز با بیان اینکه اراده ای برای کارهای عمرانی در سال گذشته در شهرداری آمل وجود نداشته است، بیان کرد: در بودجه 98، برنامه ریزی توسعه شهری در شهرداری آمل دیده نشده است. 19 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای سال گذشته پیش بینی شده بود که تنها سه میلیارد تومان آن در حوزه عمرانی هزینه شده است. تملک پروژه هایی چون بلوار شهید قاسمی، بلوار ولایت، بازار تاریخی آمل و هسته مرکزی شهر آمل که باید در سال گذشته صورت می گرفت انجام نشده است. وقتی کسری بودجه وجود ندارد چرا  کار عمرانی نشده است.

شورا فضای سبز و پسماند را کار عمرانی نمی داند!

دوست محمد کوهستانی معاون مالی اداری شهرداری آمل و نماینده شهرداری در این جلسه در پاسخ به انتقادات اظهار کرد: بودجه جاری شهرداری آمل در سال گذشته 120میلیارد تومان نبوده است این رقم به صورت واقعی 80 میلیارد تومان است؛ شورای شهر 40 میلیارد تومان هزینه های فضای سبز و پسماند را به نام بودجه عمرانی نمی پذیرد در حالی کاهش این دو موضوع در حوزه های خدمات شهری و توسعه شهر شمرده می شوند. شاید چندان به چشم نیایند اما انجام نشدن آنها مسایل حادی برای شهر آمل ایجاد می کند. بودجه این دو بخش ثابت است و اگر از ردیف بودجه عمرانی خارج نشود می توان درباره مسائل دیگر با آرامش بیشتری صحبت کرد.

در نبود خبرنگاران می گویید چرا حقوق می دهید!

وی با اشاره به اینکه برخی از اینکه حقوق کارکنان شهرداری به موقع پرداخت می شود ناراحتند در حالی که امروز رضایت بیشتری در کارکنان شهرداری برای پرداخت به موقع حقوق ها وجود دارد؛ وقتی خبرنگاران حضور ندارند علنا گفته می شود چرا حقوق و دستمزد می دهید!

معاون شهردار آمل افزود: هیچ حقوق و مزایای اضافه ای بر طبق اسناد موجود در شهرداری پرداخت نمی شود. کمتر از 10 نفر در شهرداری آمل حقوق نزدیک به 8 تا 9 میلیون تومان دریافت می کنند و مابقی حقوق ها یکسان است اما نمی توان گفت که چرا حقوق ها به موقع پرداخت شده است؛ وقتی کارمندی برای کم شدن 300 هزار تومان از حقوق اش به رئیس شورا پیام می دهد این نشان می دهد که کارمندان شهرداری نیاز به حمایت دارند. بیشتر این قشر تک شغل هستند و اگر همین اندک مزایا نیز در نظر گرفته نشود نمی توان رضایت کارکنان را در نظر نگرفت.

تحقق بودجه شهرداری آمل در سال 98

وی با اعلام اینکه بودجه شهرداری آمل در سال گذشته محقق شده است و کسری 14 میلیارد تومانی آن مربوط به اسفندماه و دوره شیوع کرونا است، تصریح کرد: نباید تحقق بودجه شهرداری آمل در سال 98 را ندیده گرفت و این امتیاز بزرگی برای شهرداری است که تلاش کرد بودجه خود را محقق کند.

کوهستانی با اشاره به اینکه شورا با فروش املاک شهرداری به نفع پروژه های عمرانی موافقت نکرد، افزود: در سال گذشته 30 میلیارد تومان املاک از بدهکاران به شهرداری گرفته شده است که می شد برای مصارف دیگر استفاده کرد اما شورا با فروش آنها مخالفت کرد. شورا معتقد است که دلایل فروش املاک مشخص نبود که حتما در نامه های بعدی دلایل ذکر می شود. املاک یک دارایی برای شهرداری است و نباید آن را گمشده فرض کرد یا تحقق بودجه ندانست.

همه باید پاسخگوی کم کاری های شهرداری باشند

کوهستانی با اشاره به اینکه همه کم کاری های شهرداری آمل در سال 98 را نباید شهردار جدید پاسخ دهد و نباید همه انتقادات را به گردن هاشمی انداخت، گفت: شهردار جدید تنها سه ماه آخر سال به ترکیب شهرداری اضافه شد و نباید مدام بگوییم پروژه عمرانی را هاشمی پاسخ دهد، شهرداری در سال  گذشته دو سرپرست و دو شهردار داشت، اگر قرار است درباره وضعیت پروژه های عمرانی سال 98 شهرداری آمل صحبت کنیم، شهردار قبلی و دو سرپرست که یکی من بودم باید گزارش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز در پایان این جلسه با بیان اینکه این انتقادات بیان می شود که در سال جدید مسائل گفته شده بررسی و اعمال شود، بیان کرد: در سال جدید شهرداری آمل هر ماه گزارش پروژه های عمرانی را باید به شورای شهر ارائه دهد. شاید برخی از مشکلات از عدم نظارت شورانشینان بوده است. جلسه بررسی بودجه سال 99 و نیز بررسی بودجه سال گذشته به جلسه بعدی این شورا موکول شد. همچنین مسائل مربوط به پروژه موسوم به ساختمان درزی را که در روزهای اخیر حاشیه ساز شده است از شهرداری برای جلسه آتی توضیح خواست.