مانور بزرگ پدافند غیرعامل در بندر امیرآباد برگزار شد

هم‌زمان با آخرین روز هفته پدافند غیرعامل مانور گسترده هوایی ، زمینی ، دریایی و سایبری با همکاری نیروهای نظامی ، انتظامی و ناحیه سپاه مقاومت شهرستان بهشهر در بندر امیرآباد برگزار شد. مانور پدافند غیرعامل باهدف مقابله با حملات و تهدیدات آفندی دشمن منطبق با به‌روزترین روش‌های پدافندی با حضور مسئولین بندرامیرآباد ، نیروهای […]

هم‌زمان با آخرین روز هفته پدافند غیرعامل مانور گسترده هوایی ، زمینی ، دریایی و سایبری با همکاری نیروهای نظامی ، انتظامی و ناحیه سپاه مقاومت شهرستان بهشهر در بندر امیرآباد برگزار شد.

مانور پدافند غیرعامل باهدف مقابله با حملات و تهدیدات آفندی دشمن منطبق با به‌روزترین روش‌های پدافندی با حضور مسئولین بندرامیرآباد ، نیروهای نظامی ، بسیج ادارات و کارگروه دفاعی – امنیتی پدافندغیرعامل در مناطق عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد اجرا شد.

بنابراین گزارش ، در پی حمله هوایی به یکی از اسکله‌ها و مرکز کنترل ترافیک بندرامیرآباد ، به‌سرعت جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست سیاوش رضوانی مدیر و با جانشینی حبیب اله طالبی معاون دریایی بندرامیرآباد تشکیل و دستور تخلیه ساختمان معاونت دریایی و بسیج تمامی امکانات بندر جهت امدادرسانی به مجروحین احتمالی حادثه و مقابله با آن صادر شد.

این حملات که به‌صورت گسترده از سوی دشمن فرضی طراحی‌شده بود بار دیگر خبر کشف بمب دریکی از کشتی‌های مستقر در اسکله‌های بندرامیرآباد ،  ستاد مدیریت بحران را وارد مرحله جدیدی از تصمیم‌گیری می‌کند که با درخواست از نیروهای نظامی ، تیم چک و خنثی وارد عمل می‌شود.

در ادامه این مانور ، عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد هدف دشمن فرضی قرار می‌گیرد و با حملات سایبری به سیستم  نرم‌افزاری تخلیه و بارگیری ، اختلال جدی را در این بخش برای مشتریان بندر به وجود می‌آورد که با هوشمندی متخصصان و کارشناسان سایبری  اداره فاوا بندرامیرآباد ، اوضاع به حالت مطلوب برمی‌گردد.

بر اساس این گزارش آخرین حربه دشمن فرضی جهت اختلال و متوقف کردن عملیات اقتصادی در بندرامیرآباد ، اقدام به عملیات بیوتروریستی دریکی از انبارهای این بندر کرده که این حمله که باهدف آلوده کردن کالاها به مواد سمی بوده نیز با تصمیم‌های به‌موقع تیم مدیریت بحران خنثی شد.

در پایان این مانور چندوجهی و بزرگ دریایی ، زمینی ، هوایی و سایبری ، سیاوش رضوانی مسئول تیم مدیریت بحران  ضمن اعلام برگزاری موفق این مانور ، از تمامی واحدها اعم از معاونت‌های دریایی ، بندری ، برنامه‌ریزی و توسعه منابع ، فنی و مهندسی ، اداره حراست ، روابط عمومی ، یگان حفاظت و سایر دست‌اندرکاران برگزاری این مانور قدردانی کرد.