مازندران رتبه نخست اقامت گردشگران

حرف آنلاین: مازندران با بیش از هشت میلیون گردشگر مقیم، تکنون رتبه نخست اقامت گردشگران در کشور را به خود اختصاص داد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران روز پنج شنبه در ستاد اجرایی سفر استان اظهار کرد: با همه فراز و نشیب هایی که در ایام نوروز در مازندران شاهد بودیم، سیل […]

حرف آنلاین: مازندران با بیش از هشت میلیون گردشگر مقیم، تکنون رتبه نخست اقامت گردشگران در کشور را به خود اختصاص داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران روز پنج شنبه در ستاد اجرایی سفر استان اظهار کرد: با همه فراز و نشیب هایی که در ایام نوروز در مازندران شاهد بودیم، سیل و سفر تبدیل به سیر و سفر شد و مازندران با فاصله بسیار زیاد استان نخست در تعداد گردشگران است.
ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران روز پنج شنبه با حضور دبیر این ستاد و مسئولان کمیته های مختلف تشکیل جلسه داد و دستگاه ها بنا بر شرح وظایف خود، به ارائه گزارش پرداختند. ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از 27 اسفند در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران فعال است.
سیف الله فرزانه با بیان اینکه از 28 اسفند سال 97 تا 6 فروردین امسال تعداد گردشگران مقیم در مازندران به هشت میلیون و 448 هزار و 115 نفر شب اقامت رسید، افزود: البته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشت.
وی با اشاره به اینکه بازدید از جاذبه های فرهنگی و طبیعی در مازندران به 6 میلیون و 198 هزار نفر با 14 درصد رشد افزایش یافت، گفت: بازدیدهای نظارتی هم به سه هزارو 690 مورد رسید و تذکر و اخطار به واحدهای گردشگری 115 مورد بود که نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش یافت.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ادامه داد: با وجود مشکلات برف، باران، سیل و بسته بودن موزه ها و سایت موزه ها، با فعالیت 19 موزه میزان بازدید گردشگران از موزه ها به 94 هزار و 715 نفر افزایش یافت که از این میزان، 408 نفر گردشگر خارجی بودند./ ایرنا