لعنت به بی‌سوادی!

رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون والیبال از سمت خود برکنار و حسابی جایگزین وی شد. احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال در تاریخ 16 اردیبهشت ماه در احکامی جداگانه، سخنگو، رئیس کمیته روابط بین‌الملل، رئیس کمیته فرهنگی و عضو کمیته حقوقی و تدوین قوانین و مقررات فدراسیون والیبال را منصوب کرد. در آن مقطع و طبق […]

1

رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون والیبال از سمت خود برکنار و حسابی جایگزین وی شد.

احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال در تاریخ 16 اردیبهشت ماه در احکامی جداگانه، سخنگو، رئیس کمیته روابط بین‌الملل، رئیس کمیته فرهنگی و عضو کمیته حقوقی و تدوین قوانین و مقررات فدراسیون والیبال را منصوب کرد. در آن مقطع و طبق خبری که سایت فدراسیون والیبال منتشر کرد، غفار درخشنده به عنوان سخنگو و رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون منصوب شد.

درخشنده به همراه احمد ضیایی به جلسه هماهنگی لیگ ملت‌های والیبال هم اعزام شد تا به گفته خودش بتواند رئیس جدید فدراسیون والیبال ایران را به مسئولان فدراسیون جهانی معرفی کند. پس از آن اما شاهد تغییرات ناگهانی در کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون ایران بودیم. جایی که کاملاً ناگهانی و بدون اطلاع قبلی درخشنده از سمت خود برکنار و مریم حسابی جایگزین وی می‌شود.

حال اینکه آیا حسابی شناختی از رشته والیبال دارد یا خیر و اینکه آیا او پیش از این تنها به عنوان مترجم فعالیت می‌کرد و حالا چطور سمتی به این مهمی را گرفته و اینکه آیا او می‌تواند به خوبی از جایگاه والیبال ایران دفاع کند یا خیر سوالاتی است که مسئولان فدراسیون قطعاً در آینده پاسخ روشنی به آن خواهند داد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که فدراسیون والیبال در تاریخ 30 مرداد ماه در خبری که در صفحه اصلی سایت هم منتشر نشد اعلام کرد که احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال در حکمی مریم حسابی را به عنوان سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون والیبال منصوب کرد. محمدرضا درفش کاویان نیز در حکمی جداگانه به عنوان دبیر کمیته روابط عمومی فدراسیون والیبال معرفی گردید.

این حکم در آخرین روزهای مردادماه امضا شد، در حالی که قطعاً حسابی برای سفر به سوئیس حداقل چند هفته قبل از آن اقدامات لازم را انجام داده بود و به نظر می‌رسد که این حکم برای مریم حسابی زده شد تا او بتواند با خیال راحت به لوزان سفر کرده و در جلسه لیگ ملت‌ها والیبال حضور پیدا کند.سعید درخشنده، رئیس سابق کمیته روابط بین‌المللی درخصوص اعزام حسابی به جلسه لیگ ملت‌ها اظهار داشت: خانم حسابی به عنوان نماینده فدراسیون در این جلسه حضور داشت. وی تنها به سوئیس رفته بودند و فرد دیگری از فدراسیون همراه وی نبود. جایی که هر سال محمدرضا داورزنی حضور داشت، امسال خانم حسابی حضور داشت. رئیس فدراسیون خودش هم می‌توانست در این اجلاس حضور پیدا کند و فکر می‌کنم اگر اینگونه می‌شد وجهه بهتری داشت.

درخشنده خاطرنشان کرد: من خبر حضور حسابی در این جلسه را شنیدم و به نظرم اتفاق سوال برانگیزی بود. به هر حال رئیس فدراسیون تصمیم‌گیرنده است و من نمی‌توانم اظهارنظر بیشتری داشته باشم. در این جلسه معمولاً سوالات والیبالی هم پرسیده می‌شود و نماینده کشورها باید نسبت به آن پاسخگو باشند، اما حالا نمی‌دانم چه سوالاتی پرسیده شده و نماینده ایران چه پاسخ‌هایی داده است.

به گزارش فارس، بسیاری از اهالی والیبال هم اعتقاد دارند که رویدادها و کرسی‌های بین‌المللی از جایگاه خاصی برخوردار است. محمدرضا داورزنی، رئیس سابق فدراسیون والیبال هم همیشه توجه خاصی به این موضوعات داشت، اما ظاهراً برای مدیریت جدید جلسات و کرسی‌های بین‌المللی اهمیت چندانی ندارد؛ البته شاید هم بحث بی‌سوادی و عدم تسلط به زبان انگلیسی درمیان باشد که در این صورت به قول علیرضا منصوریان، سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران باید گفت: «لعنت به بی‌سوادی!»