كاهش 27 درصدي فوتی‌های رانندگی در محورهاي برون‌شهری مازندران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  استان مازندران از کاهش 27 درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی طی 6 ماهه اول سال  در محورهاي برون‌شهری این استان نسبت به مدت مشابه  سال گذشته خبر داد. عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : هرساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  استان مازندران از کاهش 27 درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی طی 6 ماهه اول سال  در محورهاي برون‌شهری این استان نسبت به مدت مشابه  سال گذشته خبر داد.

عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : هرساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده‌ای از سفرهای بومی و غیربومی در سطح استان و درنتیجه افزایش تصادفات و فوتی‌های رانندگی می‌باشیم که خوشبختانه در سال جاری با گستردگی عملیات راهداری و ایمن‌سازی جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های منجر به آن بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود:با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی ، مازندران موفق به کاهش متوالی سه‌ساله در فوتی‌های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه‌های برون‌شهری و روستایی گردیده است .

وی اظهار داشت : بر اساس آمار منتشره از سوی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ، علل وقوع تلفات جاده‌ای ،  31 درصد عدم توجه به جلو  23 درصد انحراف و تجاوز به چپ 18 درصد تخطی از سرعت مطمئنه 9 درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و 5 درصد عدم رعایت حق تقدم  و مابقی سایر موارد اعلام‌شده است.

مهندس نجفی در ادامه بیان داشت : بدون تردید کاهش فوتی‌های رانندگی و افزایش ایمنی درراه‌ها نیازمند تلاش جدی بی‌وقفه ، عزم همگانی و از همه مهم‌تر به کار بستن سازوکار مدیریتی ، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون‌های اجرایی ایمنی در سطح استان می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  استان مازندران افزود: در راستاي كاهش تصادفات و فوتی‌های رانندگی ، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده ، امید است با تداوم اقدامات اجرایی و آموزشی ، روند کاهشی تصادفات و فوتی‌ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.