قرارداد با خانه های بدون تاریخ، بدون امضا، بدون سند!

تیم والیبال عمران ساری در عقد قرارداد با بازیکنان خود دچار تخلف شده است. تیم والیبال عمران شهرداری ساری در نخستین فصل حضورش در رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران توانست با غلبه بر تیم‌های بزرگ والیبال چون شهرداری ارومیه، تبریز، کاله و چند تیم دیگر در نیم فصل شگفتی‌ساز این رقابت‌ها شود. اگرچه عمران […]

1تیم والیبال عمران ساری در عقد قرارداد با بازیکنان خود دچار تخلف شده است.

تیم والیبال عمران شهرداری ساری در نخستین فصل حضورش در رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران توانست با غلبه بر تیم‌های بزرگ والیبال چون شهرداری ارومیه، تبریز، کاله و چند تیم دیگر در نیم فصل شگفتی‌ساز این رقابت‌ها شود.

اگرچه عمران ساری به دلیل برخی بی‌نظمی‌ها در برگزاری رقابت‌های والیبال لیگ برتر از سوی سازمان لیگ نتوانست خود را به مرحله یک هشتم برساند، ولی همگان اذعان دارند که این تیم با توجه به شرایطش نتایج امیدوارکننده‌ای را کسب کرد. در سال 96 ورق برای این تیم برگشت و از همان ابتدا مشکلات زیادی گریبانگیر این تیم شد.کار بجایی رسید که آنها در هفته دوازدهم اعلام انحلال کردند و به ناچار با نام جدیدی کار را دنبال کردند.

بازیکنانی که در سال 95 در این تیم بازی کردند هنوز نتوانستند مطالبات خود را به صورت کامل دریافت کنند. حسین امیری، بازیکن سابق عمران ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از یک کلاهبرداری صحبت کرد. وی اظهار داشت: در سال 95 بجای پول به برخی از بازیکنان یک واحد آپارتمان دادند. به طور مثال من و ناصر رحیمی‌پناه یک واحد آپارتمان مشترک گرفتیم و این شرایط برای برخی دیگر از بازیکنان هم وجود داشت. در مجموع فکر می‌کنم 5 واحد آپارتمان به بازیکنان واگذار شد.

وی ادامه داد: مسئولان باشگاه اعلام کردند تا ماه آبان سند این واحدها به نام ما خواهد شد، اما در این موضوع شهرداری با ما طرف حساب نشد؛ یعنی آنها این واحدها را به نام یک فرد حقیقی زدند و آن فرد هم مبایعه‌نامه‌ای را به نام ما نوشت. از آن زمان به بعد هرچقدر تلاش کردیم سندی به نام ما زده نشد تا اینکه حالا بعد از گذشت 2 سال شاهد اتفاقات عجیبی هستیم.

دریافت کننده سابق تیم والیبال عمران ساری خاطرنشان کرد: چندی پیش برای سرکشی به واحد‌ها در محل حاضر شدیم که متوجه تغییر قفل‌های ساختمان شدیم. پس از پیگیری‌های فراوان آن فردی که طرف قرارداد ما بود اعلام کرد که خودش این کار را کرده تا بتواند برای نظافت و برخی کارهای از این دست وارد ساختمان شود. بعد از 2 سال فردی با من تماس گرفت و گفت که این واحد‌ها برای من است و سند هم دارم. شما هم اگر می‌خواهید موضوع را پیگیری کنید باید از فردی که با شما توافق کرده است، شکایت کنید. به این ترتیب متوجه شدیم که خانه‌ها به نام فرد دیگری است که سند هم دارد و در واقع مال غیر به ما فروخته‌اند.

امیری ادامه داد: یکی از اعضای تیم ما یکی از این واحدها را گرفت و در آن ساکن شد که صاحب اصلی خانه با سند واقعی به سراغش رفت و او را ناچار کرد تا این واحد را ترک کند؛ یعنی به همین راحتی با مال و آبروی افراد بازی می‌کنند. مسئولان باشگاه 70 میلیون به من دادند و برای مابقی قراردادم آن واحد را در اختیارم گذاشتند که مشخص شد، کلاهبرداری بود. حالا هم بیش از 100 میلیون از قراردادم باقی مانده و هیچکس پاسخگوی ما نیست.

وی گفت: قرارداد فدراسیونی من با نماینده ساری 50 میلیون تومان بود که این هم به درخواست مسئولان باشگاه بود. در این موضوع ما فریب خوردیم، اما در طرف دیگر ما با شهرداری عمران ساری قرارداد محضری امضا کردیم. پیش از این یک بار قصد شکایت داشتم که مسئولان اعلام کردند موضوع را حل خواهند کرد، اما اتفاقی رخ نداد. فعلاً هم در لیگ عمان حضور دارم و به محض اینکه وارد ایران شوم از تمام آقایانی که ما را فریب دادند و با زندگی ما بازی کردند شکایت می‌کنم.

بازیکن سابق تیم عمران ساری ادامه داد: از این دست اتفاقات ظاهراً در ورزش ما عرف شده است. هنوز فراموش نکرده‌ایم زمانی که در فوتبال بحث سقف قرارداد تعیین شد چه اتفاقاتی رخ داد. آقایان خودروهای گران قیمتی را بدون سند به برخی بازیکنان پرسپولیس دادند و بعدها و پس از جدایی آقای مدیرعامل بدل به یک دردسر بزرگ شد. چون آن خودروها سند نداشت و بازیکنان بلاتکلیف بودند. درموردی دیگر اهدای حواله آهن توسط یکی از تیم‌های صنعتی به بازیکنان جهت جلب رضایت برای عقد قرارداد هم اتفاقی بود که رخ داد.

امید است مسئولان ورزش کشور کمی نسبت به این مسائل جدی‌تر برخورد کنند و اجازه ندهند به همین راحتی با مال و آبروی ورزشکاران بازی شود.