قبض 900میلیونی هدیه مخابرات به یک خانواده ساروی!

حرف آنلاین: از عجایب روزگار این است گاهی خانواده ها را می بینیم که شتاب زده به سوی امور مشترکین مخابرات کشور ، استان و شهرستان ها می روند . چرا بخاطر بدهی چند هزار تومانی تلفن محل کار یا منزل شان از سوی مخابرات قطع می گردد اما این بار بخشش  و سخاوتمندی مخابرات […]

حرف آنلاین: از عجایب روزگار این است گاهی خانواده ها را می بینیم که شتاب زده به سوی امور مشترکین مخابرات کشور ، استان و شهرستان ها می روند . چرا بخاطر بدهی چند هزار تومانی تلفن محل کار یا منزل شان از سوی مخابرات قطع می گردد اما این بار بخشش  و سخاوتمندی مخابرات مرکز استان به رقم 91 میلیون تومان رسیده . چرا ؟

هنوز عقربه ساعت 12 و 25 دقیقه را نرسیده بود ، صدای زنگ دفتر روزنامه به صدا در آمد . خانمی میانسال و آقایی با چهره خسته و دست هایی پینه بسته و کودکی با بلوز و کلاه یشمی این دو را همراهی می کرد.

بانوی مازنی که دست کودک چهارساله اش را داشت قبل از آنکه لب به سخن بگشاید؛ اشک  روسری اش را نمناک کرده بود، با همان حالت گفت: «آقا یکی به داد ما می رسد» . بعد از دعوت کردن این خانواده که از راه کارگری امرارمعاش می کنند، به داخل دفتر، ماجرا را اینگونه شرح داد: « اردیبهشت امسال از سوی مخابرات به ما خبر دادند که به اتفاق همسرتان به اداره شهرستان ساری بیایید که شما جایزه بین المللی بردید، من به گمانم اینکه این جایزه می تواند کمک هزینه خرید عینک فرزندم و قرضی که به امام رضا (ع) مقروضم ما را به پابوسی امام هشتم خواهد برد . برگه ای در اختیار من و همسرم قرار دادند و گفتند امضا کنید .قبل از آنکه برگه را امضا کنیم ما را ترساندند که چون این جایزه به دلیل تماس خارجی است از این موضوع کسی نباید مطلع شود برای شما خطر دارد و حتی نباید اقوام شما مطلع شوند. به هر حال از سوی آقای “ب” خواستند تا برگه را امضا کنیم .  تصورم بر این بود که هزینه قبض تلفن 9100 تومان است و امضاء کردم چون سواد آنچنانی برای خواندن و نوشتن ندارم، قبل از آنکه به منزل برسیم تلفن منزل ما قطع شد . پسرم که در مقطع راهنمایی تحصیل می کرد با ناراحتی جویای دلیل قطعی تلفن شد. پس از این که برگه را به وی نشان دادیم متوجه شد که بدهی ما در آن برگه حدود 91 میلیون تومان قید شده و تضمین دادیم که این بدهی را پرداخت کنیم. سوالم این است که چگونه مخابرات خانواده هایی که تلفن شان زیر 50 هزار تومان قطع می شود ولی برای ما شش ماه قبض تلفن نیامد و به 91 میلیون تومان رسید،  تا امضاء نگرفتند، هیچ اقدامی نکردند؟mokhaberat

بانوی خانواده که خط تلفن به نام وی است، ادامه داد: «موضوع بعدی اینکه به من گفتند اگر این موضوع را برای کسی عنوان کنید تماس های خارجی شما خطر جانی دارد، آقا ما پول نداریم برای بچه هامان عینک بخریم . همسرم برای سیر کردن بچه هایمان سنگ سخت را وادار به رزق و روزی دادن می کند . به خدا گاهی به خاطر فقر و نبود کار بچه هامان گرسنگی سر بر بالین می گذارند. چطور ممکن است این همه مدت هزینه تلفن مان زیاد می شود و مخابرات هیچ اقدامی نمی کند. شما را به خدا به دادمان برسید»

پدر خانواده نیز اسنادی را نشان می دهد با خط تلفن آنها  با کشورهایی نظیر عراق، آفریقا، سوئیس،مالزی و اکراین تماس گرفته شده است؛ می گوید:«جالب است به ما می گویند چون خوش حساب هستند شما را به بانکی معرفی می کنیم تا وام بگیرید و پرداخت کنید . آیا کار مخابرات این است که برای مردم وام درست کند تا هزینه مخابرات را پرداخت کند ؟ پس یک حسابی وجود دارد . اگر اینجا کسی پاسخگویمان نباشد حتما نزد مقام معظم رهبری خواهیم رفت و می گوییم مگر می شود از تلفن منزلمان اینگونه سواستفاده شود و مخابرات و پلیس فتا نتوانند سوءاستفاده گران را شناسایی و دستگیر کنند . ما در طول دوران ازدواج حتی یک بار هم به حرم امام رضا نرفتیم چه رسد به سفر خارج از کشور که آنجا دوست یا بستگانی داشته باشیم، اجاره ماهانه مان گاهی به تاخیر می افتد. شما قضاوت کنید مقصر و سواستفاده کنندگان چه کسانی هستند و چه کسی حامی سواستفاده گران می باشد؟»

براساس اسناد موجود این بدهی از مهرماه سال 93 الی اردیبهشت 94 می باشد. این خانواده به دادگاه نیز اعلام شکایت کرده اند ولی دادگاه پرونده آنان را به دلیل نداشتن مدارک کافی رد کرده است.

امیدواریم مسئولان شهرستان و مخابرات استان از حقوق این خانواده دفاع کنند و نظارات بیشتری بر فعالیت شرکت مخابرات انجام شود. روزنامه حرف آماده انتشار پاسخ شرکت مخابرات مازندران است.