فوت 338 مازندرانی ناشی از تصادفات رانندگی در 1400

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در هفت ماهه امسال تعداد 338 نفر (277 مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت. بیشترین و کمترین شهرها بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان هاي […]

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در هفت ماهه امسال تعداد 338 نفر (277 مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت.
بیشترین و کمترین شهرها

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان هاي ساری با 61 ، بابل با 47 و آمل با 35 مورد و شهرستان میاندرود و فریدونکنار هر کدام با 4 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

*افزایش یک درصدی مصدومان حوادث رانندگی طی 7 ماه امسال

مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در هفت ماه امسال، 7 هزار 644 نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی اسنان مراجعه كردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

اين مقام اجرايي استان يادآور شد :دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.