فقط لباس تیم ملی ایران، کولینگ دارد؟

برخلاف اظهارنظر رییس فدراسیون فوتبال، آدیداس برای همه تیم‌های طرف قرارداد خود در جام جهانی، طرح‌های زیبا و ظریفی را در نظر گرفته و فقط ایران از پوشاک ساده و تمرینی استفاده می‌کند. در کنار انتقاداتی که به نحوه عقد قرارداد میان فدراسیون فوتبال ایران و شرکت آدیداس وجود دارد، اظهارات مسئولان این فدراسیون درباره […]

1

برخلاف اظهارنظر رییس فدراسیون فوتبال، آدیداس برای همه تیم‌های طرف قرارداد خود در جام جهانی، طرح‌های زیبا و ظریفی را در نظر گرفته و فقط ایران از پوشاک ساده و تمرینی استفاده می‌کند.

در کنار انتقاداتی که به نحوه عقد قرارداد میان فدراسیون فوتبال ایران و شرکت آدیداس وجود دارد، اظهارات مسئولان این فدراسیون درباره این قرارداد مبنی بر این که این قرارداد خوب بسته شده، تعجب هواداران و اهالی رسانه را برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، بعد از مصاحبه عجیب رییس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال مبنی بر این که تیم ملی برزیل پوشاک تیم ملی خود را به صورت مستقیم از کمپانی آدیداس آلمان تهیه می‌کند (در حالی که نایک اسپانسر تیم ملی برزیل است)، مهدی تاج هم مدعی شده اکثر تیم‌ها در جام جهانی از لباس‌های ساده استفاده می‌کنند و آدیداس طرح خاصی را برای پیراهن این تیم‌ها استفاده نکرده است ولی نگاهی به پیراهن اول، دوم و سوم تیم‌ها در جام جهانی این صحبت مهدی تاج را نقض می‌کند.

یک بار دیگر این پرسش پیش می‌آید که آیا مسوولان فدراسیون فوتبال این صحبت‌ها را از روی بی اطلاعی و عدم مطالعه مطرح می‌کند یا افکار عمومی را مطلع نمی‌دانند؟

تاج و مسئولان فدراسیون می‌گویند استفاده از طرح یوز روی لباس تیم ملی سیستم کولینگ (خنک کننده) را مختل می‌کند اما نمی‌داند که آدیداس از برچسب برای این قبیل طرح‌ها استفاده نمی‌کند و با الیاف رنگی طرح‌های متفاوت را به وجود می‌آورد. البته باید این موضوع را متذکر شد که تیم ملی در دور مقدماتی جام جهانی با استفاده از برچسب، طرح یوز را روی لباس تیم ملی به وجود آورد!

اگر به صحبت‌های مهدی تاج و همکارانش استناد کنیم، اکثر تیم‌های حاضر در جام جهانی با استفاده از طرح‌ها و طیف‌های رنگی مختلف روی پیراهن، سیستم کولینگ را زیر سوال بردند و فقط ایران با استفاده از پیراهن‌های ساده، از این سیستم استفاده می‌کند.

با این حال نگاهی به البسه اول، دوم و سوم تیم‌هایی که آدیداس تامین کننده پوشاک آنهاست، نشان می‌دهد این شرکت آلمانی طرح‌های ظریف و زیبایی را برای پیراهن این تیم‌ها در نظر گرفته و فقط ایران از پوشاک ساده و تمرینی استفاده می‌کند.