فعالیت 500 زنبوردار در قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: 508 زنبوردار و 45 هزار و 735 کلنی زنبورعسل در این شهرستان سرشماری شد. مجید جعفری با اشاره به اینکه آمارگیری از کلنی‌های زنبورعسل توسط کارشناسان پهنه‌بندی مراکز جهاد کشاورزی به مدت 14 روز از 6 تا 19 مهرماه امسال هم‌زمان در سراسر کشور انجام می‌شود، گفت: 21 کارشناس فعالیت […]

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: 508 زنبوردار و 45 هزار و 735 کلنی زنبورعسل در این شهرستان سرشماری شد. مجید جعفری با اشاره به اینکه آمارگیری از کلنی‌های زنبورعسل توسط کارشناسان پهنه‌بندی مراکز جهاد کشاورزی به مدت 14 روز از 6 تا 19 مهرماه امسال هم‌زمان در سراسر کشور انجام می‌شود، گفت: 21 کارشناس فعالیت خود را در این زمینه از ششم مهرماه آغاز کردند.

وی بابیان اینکه تعداد کلنی‌ها فقط در زمان سرشماری قابل تائید است، تصریح کرد: زنبورداران باید با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.این مسئول هدف از این سرشماری را به دست آوردن آمار افراد شاغل در این زمینه، تعداد کندوها، اخذ اطلاعات مرتبط با ثبت مشخصات رکوردگیری و تعداد مهاجران به این شهرستان و میزان عسل استحصالی در دوره زمانی تولید عسل و خدمات‌دهی برشمرد.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر بیان کرد: در سال گذشته 508 زنبوردار و 45 هزار و 735 کلنی زنبورعسل در این شهرستان  سرشماری شد که با توجه به اعطای تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی پیش‌بینی می‌شود امسال آمار زنبورداران و تعداد کلنی‌های آن‌ها از افزایش قابل‌توجهی برخوردار باشد.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود میانگین عملکرد تولید عسل این شهرستان برای هر کندو از 9 کیلوگرم در سال گذشته به 10 کیلوگرم در سال جاری افزایش یابد.