فعالیت ادارات مازندران به حالت عادی بازگشت

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران امروز دوشنبه با ارسال ابلاغیه‌ای به تمامی ادارات ، دورکاری کارمندان را لغو و بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط اداری تاکید کرد. رقیه صفری در این ابلاغیه نوشت : با عنایت به بهبود وضعیت عمومی ناشی از شیوع کرونا و پوشش مطلوب واکسیناسیون عمومی و همچنین […]


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران امروز دوشنبه با ارسال ابلاغیه‌ای به تمامی ادارات ، دورکاری کارمندان را لغو و بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط اداری تاکید کرد.

رقیه صفری در این ابلاغیه نوشت : با عنایت به بهبود وضعیت عمومی ناشی از شیوع کرونا و پوشش مطلوب واکسیناسیون عمومی و همچنین تاکیدات رییس جمهوری محترم مبنی یبر حضور عادی کارمندان دولت در محل خدمت ، بدینوسیله اعلام می گردد که کلیه دورکاری ها به استثنای دورکاری در مناطق با وضعیت قرمز لغو می باشد.

وی تاکید کرد : ضمنا رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در محل کار همچنان مورد تاکید کرد.

استان مازندران از بیستم شهریور ماه به طور کلی از رنگ بندی قرمز کرونایی و از ۱۶ مهر ماه هم از رنگ بندی نارنجی خارج شد. در حال حاضر ۱۷ شهرستان استان در وضعیت زرد و پنج شهرستان هم در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

همچنین طبق تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، تاکنون از ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار جمعیت گروه هدف واکسن کرونا در استان حدود ۸۴ درصد دُز اول و بیش از ۴۰ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین تزریق دز سوم واکسن کرونا به عنوان دز یادآور نیز به کادر درمانی در استان آغاز شده است و تاکنون یکهزار و ۲۰۰ تن از کادر درمان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران دز یادآوری را دریافت کرده اند .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در پی ارسال ابلاغیه به ادارات استان به خبرنگار ایرنا گفت : بازگشت ادارات به فعالیت عادی با حضور تمامی کارکنان و لغو دورکاری به معنای نواختن زنگ پایان شیوع کرونا در استان نیست و لازم است تمامی پروتکل های بهداشتی در محیط ادارات رعایت شود.

رقیه صفری افزود : کارمندان موظف هستند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در محل کار خود حاضر شوند و با تغییر وضعیت و مصوبات بعدی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شرایط جدید در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

وی هشدار داد : مسئولیت اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات برعهده مدیر هر مجموعه است و در صورت اجرا نشدن نکات بهداشتی کرونا، فرد ناقض قوانین و مدیر دستگاه به دادگاه تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

طرح دورکاری کارکنان دولت از اول خرداد ۱۳۹۹ با دستور رییس جمهوری وقت در شهرهای با رنگ بندی کرونایی نارنجی و قرمز به اجرا در آمد و از آن زمان به بعد ادامه یافت.

ضرورت نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در ادارات

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در گفت و گو با ایرنا نسبت به هرگونه عادی انگاری در محیط ادارات هشدار داد و گفت : خطر شیوع کرونا و ایجاد موج جدید در تمامی مناطق کشور بویژه استان مازندران که گردشگر پذیر است و میزان تعاملات اجتماعی بالا است ، همچنان به عنوان نگرانی جدی مطرح است و نباید لغو دورکاری بهانه ای برای عادی انگاری شود.

دکتر قاسم اویس افزود : بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک که از روز شنبه ۲۴ مهر ماه اعمال شد ، مازندران ۲ شهرستان دارای وضعیت آبی خود را از دست داد و تعداد شهرستان های دارای این وضعیت به پنج نقطه کاهش یافت و این خودش نشانگر شکننده بودن وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان است.

وی توضیح داد : بر اساس ارزیابی سامانه ماسک ، وضعیت کرونایی شهرستان فریدونکنار و عباس آباد که پیش‌تر در شرایط آبی قرار داشتند، به خاطر روند افزایشی شیوع کرونا و بالا رفتن آمار بستری های روزانه به رنگ زرد تغییر کرده است و این نگرانی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و جدی نگرفتن تزریق واکسن ، وضعیت شهرستان های زرد به نارنجی و قرمز تغییر یابد .

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان های کلاردشت، سوادکوه شمالی، سیمرغ، میاندرود و گلوگاه آبی است و شهرستان های بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر، عباس آباد، فریدونکنار و بابلسر در وضعیت زرد قرار دارند ، ولی این وضعیت در صورت بی توجهی و عادی انگاری می تواند شکننده باشد و ما را دچار موج ششم کرونا کند.

وی تاکید کرد : استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله گذاری باید با جدیت در ادارات و توسط کارکنان در دستور کار قرار گیرد و همچنین لازم است در اداراتی که ارباب رجوع دارند نگهبانان و یا خود کارکنان به آنان در باره رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تذکر دهند.

دکتر اویس گفت : این که در حال حاضر همچنان ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر دیروز هم ۹۶ بیمار جدید در بیمارستان های مازندران بستری شدند ، نشانگر شکننده بودن وضعیت کرونایی استان است.

وی افزود : در حال حاضر رو ند کاهشی بستری بیماران کرونایی و مراجعه سرپایی بیماران مشکوک در استان ثبات ندارد چون در ۲ ۴ ساعت منتهی به ظهر دیروز در مقابل ۹۶ بیمار جدید کرونایی ، ۹۴ بیمار ترخیص شدند که به معنای اشغال دو تخت بیشتر توسط بیماران کرونایی است ضمن این که روند سینوسی افزایشی و کاهشی را ما طی یک هفته گذشته شاهد بودیم که نگران کننده است.

نگرانی و هشدار مسئولان مازندران در باره ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه بویژه در ادارات همزمان با لغو دورکاری در حالی است که طبق آماری رسمی روزانه که ایرنا جمع بندی کرده است تنها از اول مهر ماه تاکنون ۷۹ نفر در مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. آمار قربانیان کرونا در استان از اول سال جاری تاکنون هم به ۲ هزار و ۴۶۳ نفر رسیده است.