فعالیت‌های پژوهشی، اولویتِ دانش‌آموزان‎ ‎مازندرانی هر سه مقطع

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران گفت: فعالیت‌های  پژوهشی دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه را دربر می‌گیرد و  مسابقات علمی، المپیادها و  جشنواره‌هایی مانند جابربن‌حیان در مقطع ابتدایی و جشنواره نوجوان  و جوان خوارزمی، زیست‌فناوری، نانو، نجوم، مسابقات آزمایشگاهی، شناخت مغز و …. برخی از فعالیت‌هایی است که در این پژوهش‌سراها انجام می‌شود. اسفندیار نظری  […]

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران گفت: فعالیت‌های  پژوهشی دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه را دربر می‌گیرد و  مسابقات علمی، المپیادها و  جشنواره‌هایی مانند جابربن‌حیان در مقطع ابتدایی و جشنواره نوجوان  و جوان خوارزمی، زیست‌فناوری، نانو، نجوم، مسابقات آزمایشگاهی، شناخت مغز و …. برخی از فعالیت‌هایی است که در این پژوهش‌سراها انجام می‌شود.

اسفندیار نظری  از فعالیت 31 پژوهش‌سرای فعال در سطح استان  خبر داد و گفت: برخی  پژوهش‌سراها، به‌عنوان  قطب‌های موضوعی  مانند نانو ، زیست‌فناوری، سلول‌های بنیادی  و یا کدنویسی فعالیت می‌کنند به‌عنوان نمونه در حوزه نانو 5پژوهش‌سرا،  در حوزه  زیست‌فناوری 10 پژوهش‌سرا و مدرسه، در حوزه پلاسما  یک پژوهش‌سرا با همکاری  معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری  تجهیز و مشغول فعالیت هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش مازندران، فعالیت دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها را  هم‌راستا با   سند تحول بنیادین و باهدف استفاده از موقعیت‌های یادگیری متنوع ارزیابی و خاطرنشان کرد: پژوهش‌سراها تکمیل‌کننده چرخه یادگیری‌های مدرسه محسوب می‌شوند.

 وی در ادامه گفت: در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از 2778نفر در جشنواره‌های علمی و پژوهشی ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام تا پایان دی‌ماه، انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

 نظری  افزود: در تعامل با اداره‌کل نوسازی  استان  دو طرف بر تجهیز  و توجه ویژه‌ به پژوهش‌سراها تأکید کردند همچنین مقرر شد با  تشکیل شبکه‌  آزمایشگاه‌های فعال  در آموزش‌وپرورش استان  برای فعال‌تر شدن پژوهش‌سراها و حضور پژوهشگران اقدام گردد.