فساد در لیگ یک غوغا می‌کند

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک گفت: سطح کیفی مسابقات لیگ یک پیشرفت کرده اما به موازات آن فساد و باندبازی و دوپینگ هم در این مسابقات رشد داشته است. مسابقات لیگ دسته اول چندی پیش به پایان رسید و چهره تیم های صعود و سقوط کننده این مسابقات نیز مشخص شد. آلومینیوم اراک از تیم های […]

1

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک گفت: سطح کیفی مسابقات لیگ یک پیشرفت کرده اما به موازات آن فساد و باندبازی و دوپینگ هم در این مسابقات رشد داشته است.

مسابقات لیگ دسته اول چندی پیش به پایان رسید و چهره تیم های صعود و سقوط کننده این مسابقات نیز مشخص شد. آلومینیوم اراک از تیم های با سابقه‌ای است که در رقابت‌های فصل گذشته لیگ دسته اول حضور داشت و کارش را قرار گرفتن روی پله سیزدهم به پایان رساند.

علی دهشمند مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در گفتگو با مهر در خصوص فصل تازه به اتمام رسیده اظهار داشت: سطح مسابقات در لیگ دسته اول خیلی رشد کرده و فاصله کیفی این لیگ با لیگ برتر نسبت به سالهای گذشته کم شده. البته برخی از تیم ها مثل صبا و راه آهن نتوانستند به استانداردهای لازم برای حضور در این مسابقات برسند و حضور آنها در هفته های پایانی معادلات این مسابقات را بر هم زد. امیدوارم تمهیداتی برای فصل های آینده اندیشیده شود که شاهد حضور تیم هایی اینچنینی در این مسابقات نباشیم. چون  این تیم ها معدل کیفی مسابقات را پایین می آورند.

دهشمند در خصوص کم و کاستی های مسابقات لیگ یک بیان داشت: بی تعارف بگویم رسانه ها خیلی ضعیف این مسابقات را پوشش می‌دهند و این باعث می شود یکسری معضلات در این مسابقات پیش بیاید. در حالی که در تلویزیون برنامه‌های متنوعی برای لیگ برتر تهیه و پخش می‌شود برای لیگ یک تنها یک برنامه آن هم روی شبکه‌ای غیر سراسری پخش می شود که ساعت آن هم خیلی مناسب نیست. دیگر رسانه‌ها هم رفع تکلیفی لیگ یک را پوشش می‌دهند. همین پوشش ضعیف رسانه‌ها باعث می‌شود که معضلات شوم این مسابقات دیده نشود.

وی اضافه کرد: هرچقدر سطح کیفی مسابقات لیگ دسته اول رشد کرده و کم کم به لیگ برتر نزدیک می‌شود، یکسری مشکلات هم در این مسابقات به موازات آن رشد می‌کنند. بی اغراق می گویم فساد در لیگ یک غوغا می کند. زد و بندهای پشت پرده حد و مرز ندارند و در خیلی مواقع داوری ها در شان این مسابقات نیست. از همه بدتر مسئله دوپینگ است که به جان این مسابقات افتاده است.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم ادامه داد: بعضا آزمایشات دوپینگ گرفته می‌شود اما جواب این آزمایشات هیچ تناسبی به تخلف هایی که در این زمینه انجام می شود ندارد. باید دقت بیشتری روی دوپینگ ها صورت بگیرد. فکر می کنم اگر نظارت و دقت بیشتری روی دوپینگ ها باشد خیلی از بازیکنان در لیگ یک باید محروم بشوند. به نظر من اگر رسانه ها بیشتر به این مسابقات بپردازند و بیشتر آن را رصد کنند جلوی بسیاری از این اتفاقات بد گرفته می شود.

دهشمند تصریح کرد: خیلی از تیم های لیگ یکی سطح خود را ارتقا داده اند. موفقیت این تیم ها در جام حذفی گواه این مطلب است. شما می بینید که خونه به خونه از لیگ یک با حذف کردن سه تیم لیگ برتری به فینال جام حذفی می رسد و در فینال هم مقابل استقلال یک بازی پایاپای و حتی در بسیاری از دقایق برتر انجام می دهد. اما یکی از قوانینی که به اشتباه در لیگ یک جاری است و در همان بازی فینال هم خودش را نشان داد منع استفاده تیم های لیگ یکی از بازیکن خارجی است.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک تاکید کرد: چرا تیم های لیگ یکی نباید از بازیکن خارجی استفاده کنند؟ در همین جام حذفی می بینید که رقابت لیگ یکی ها و لیگ برتری ها نابرابر می شود. اگر قرار بود عدالت برقرار شود باید استقلال هم مقابل خونه به خونه از جباروف و تیام استفاده نمی کرد. یادتان باشد که تک گل پیروزی بخش استقلال را هم تیام زد. اگر این قانون وجود نداشت و دو تیم در شرایط برابر با هم دیدار می کردند شاید نتیجه دیدار فینال تغییر می کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی تیم های لیگ یکی اظهار داشت: ما در لیگ یک به خودی خود مشکلات مالی داریم چون اسپانسرها کمتر به سراغ ما می آیند و رسانه ها کمتر ما را پوشش می دهند. حالا شما این وسط تبلیغات محیطی را هم اضافه کنید که اختیار و امتیاز آن از ما لیگ یکی ها سلب شده که اگر نشده بود حداقل ما می توانستیم بخشی از مشکلات مالی را برطرف کنیم.