فرودگاه رامسر محوریت اصلی رونق گردشگری

فرودگاه رامسر یکی از فرودگاههای قدیمی کشور محسوب میشود و با توجه به موقعیت توریستی بودن این شهر و داشتن جاذبه های خاص طبیعی و گردشگری نیازمند توسعه همه جانبه است. در سالهای اخیر سعی بر آن شد تا با راه اندازی باند جدید فرودگاه و ارتقای پروازهای این مجموعه تحولی بزرگ در ایجاد پروازهای […]

فرودگاه رامسر یکی از فرودگاههای قدیمی کشور محسوب میشود و با توجه به موقعیت توریستی بودن این شهر و داشتن جاذبه های خاص طبیعی و گردشگری نیازمند توسعه همه جانبه است.

در سالهای اخیر سعی بر آن شد تا با راه اندازی باند جدید فرودگاه و ارتقای پروازهای این مجموعه تحولی بزرگ در ایجاد پروازهای خارجی، مرز هوایی و ارتقای پروازهای داخلی شود که تا به امروز با توجه به محدودیتهای خاص در گسترش باند فرودگاه سبب این روند عملیاتی نشده که نیازمند تدابیر ویژه در رفع موانع پروازی است.

در سالهای اخیر با پیگیریهای نماینده مجلس، فرماندار و دیگر دست اندرکاران پروازهای مشهد، اهواز، اصفهان و تا چندی دیگر شیراز ، تبریز و کیش در این فرودگاه برقرار میشود که نشان از تدبیر و تلاش شبانه روزی نماینده عالی دولت در توسعه این فرودگاه دارد.

چندی پیش سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام موانع پروازی در فرودگاه رامسر پروازهای این فرودگاه را به حالت تعلیق درآورد و پس از انجام جلسات و پیگیریهای استاندار مازندران، نماینده مجلس و فرماندار رامسر جابجایی درختان پالم و تیرهای برق که بعنوان موانع پروازی بود با اعتبار یک میلیارد تومان عملیاتی شد‌.

از آنجا که رامسر شهر توریستی گردشگری بوده و پایه و اساس توسعه اقتصاد این شهر بر مبنای جذب توریست و گردشگر بوده فرودگاه بعنوان یکی از شاهرگهای ارتباطی در عرصه حمل و نقل و جذب توریست از تمام نقاط جهان به این شهر محسوب می شود.

مجموعه مدیریتی شهرستان رامسر با تعامل و پیگیریهای مستمر توانستند در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع موانع پروازی اقدام کنند تا تیر مشقی دست های پشت پرده که تاب و توان دیدن توسعه این شهر را ندارند به هدف شلیک نشود.

گرچه با مدیریت فوق حرفه ای و تامین اعتبارات باید در جهت توسعه فرودگاه رامسر گامهای بزرگی برداشته شود که نیازمند یک مجموعه مدیریتی فرودگاهی در سطح بین المللی است تا نسبت به مطالبات بر زمین مانده این فرودگاه که سالهاست بی اثر مانده اقدامات ارزنده ای انجام شود.

امید است رامسر که دارای عقب ماندگیهای بزرگی از زمان گذشته در عدم توسعه یافتگی است با حمایت مسئولین کشوری استانی و شهرستانی به جایگاه واقعی خود در تحقق پروژه ها و عملیاتی شدن آن برسد تا با توجه به نام زیبای عروس شهرهای شمالی در حد و اندازه خود نمایان شود.

یادداشت: جلال کمالی خبرنگار حرف در رامسر