فراخوان تشکیل گروه هاي مردم نهاد در ارتقاي ايمني تردد جاده اي

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از فراخوان تشکیل گروه هاي مردم نهاد(سمن) در ارتقاي ايمني تردد جاده اي استان در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش حرف، ابوالفضل صفری ضمن اعلام این مطلب افزود:سوانح جاده ای یک پدیده اجتماعی در کشور ماست که نیاز به […]

5

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از فراخوان تشکیل گروه هاي مردم نهاد(سمن) در ارتقاي ايمني تردد جاده اي استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حرف، ابوالفضل صفری ضمن اعلام این مطلب افزود:سوانح جاده ای یک پدیده اجتماعی در کشور ماست که نیاز به شناسایی ابعاد زیربنایی تر آن از قبیل مسائل فرهنگی، روانی، جامعه شناختی، تبلیغاتی، قضایی و پزشکی علاوه بر عواملي از قبيل کیفیت راه ها و خیابان ها، کیفیت ساخت اتومبیل ها و… دارد. با توجه به يكي از اقدامات مهم به منظور كاهش تصادفات و متوفيات سوانح رانندگی، آموزش و فرهنگ سازي اقشار مختلف جامعه جهت ارتقاي ايمني تردد و عبور و مرور  مي باشد .

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به محدوديت اعتبارات دولتي، نقش سازمان هاي مردم نهاد ( NGO ) و پویش های مردمی در اين امر را حائز اهميت است و واگذاری امور به این گروهها باعث افزایش کارآيی و پذیرش راحت تر مردم گرديده واز سويی فراگیر شدن و تاثیرگذاری آن باری باعث صرفه جويی در سرمایه ملی و زمان می گردد.

در اين خصوص ،در هر يك از شهرستان هاي استان نسبت به تشكيل گروه هاي مردم نهاد با هدف ارتقاي ايمني اقدام خواهد گردید. از این رودر نظر است علاوه بر حضور متخصصان و دانش آموختگان حمل و نقل، خيرين محلي و علاقه مندان به فعاليت خيرخواهانه و خداپسندانه در اين زمينه، از خانواده هاي قربانيان سوانح جاده اي نيز در تشكيل گروه هاي مذكور استفاده گردد.

صفری افزود : در اين خصوص از سوي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران، از كليه علاقه مندان به انجام فعاليت هاي خداپسندانه  در قالب گروههای مردم نهاد(سمن ها) دعوت به عمل مي آورد تا با كمك هم بتوان از عواقب جبران ناپذیر سوانح جاده اي همچون بی سرپرستی خانواده ها، مسائل و مشکلات روحی و روانی، هزینه های هنگفت درمانی و نیز مسائل جزایی و قضایی آن كاست.